Världsförälder!



Humorgalan för varenda unge
igår på 4:an mellan 20.00-22.00,
var så gripande!
Tänk att alla barn inte har rätten till
ett värdigt liv eller självbestämmande,
de borde vara alla barns rättigheter
men de är de inte!
Så fruktansvärt!

`Flickan som förlorade sin mamma för att de är så riskfyllt att
föda barn pga stor risk till förblödning
och flickans pappa som stack till en annan stad och gifte om sig.
Lillan va så undernärd att hon fick en hudsjukdom med
utslag till följd`

Det var just den lilla stackarn som nästan fick mig till tårar
och en klump i halsen.
Det var då jag bestämde mig för att bli
världsförälder för varenda unge!
För bara 100kr/månaden så kan man göra så
stor nytta!
För mig var de en självklarhet att hjälpa till..

ALLA borde skänka 100kr/månaden till
behövande barn!
Det har faktiskt alla råd med.
Vad gör en ynka 100 lapp för dig i månaden?
Med tanke på vad den gör för alla barn som
inte har föräldrar,
inte går i skolan,
inte har mat på bordet
eller ens tak över huvudet om nätterna!




Kommentarer
Postat av: Anna*

åh mina ögon tårfylls Maja när jag läser hur du orkar! Det är inte alla som tänker som dig, du har verkligen ett stort hjärta. Och det är sant, en liten hundrig kan göra så stor skillnad. Jag ska genast klicka mig in på deras sida och bli det jag med.

2010-05-03 @ 12:43:00
URL: http://honsomvillveta.blogg.se/
Postat av: maja

Åhh lilla rekan :) Du har ett stort hjärta <3

2010-05-03 @ 13:06:12
URL: http://dorismaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0