Sep. 03, 2013

PW & Gym kickade igång en avslappnad Tisdag ✔
Lekparkshäng, filmmys & picknick i vardagsrummet är perfekt för oss.
Plötsligt får jag en briljant idé- att ta bort en av dörrarna till mitt sovrum och sätta in den till Kiddos rum (!)
Kan väl inte vara så svårt, right?
Bär av, drar dörren över golvet och sen
dags att sätta upp den i nästa rum..
Med redan ömma armar sen träningen och med mitt vanliga korta tålamod sätts den jobbiga delen av jobbet igång, att haka på dörren på gångjärnen (!)
Passar uppe, inte nere, gör om gör rätt, passar nere, inte uppe..
Så håller jag på att hakar på och av flera gånger, svetten sprutar & armarna skakar.
Gaaaaaaah! Fula ord som smeker min mun och ut i rummet, rök som kommer ur mina öron & ögon som pulserar som precis innan en explosion..
"Mamma har damp" hörs en röst från soffan, vänder mig om och möts av trollungen som skrattar & tuggar sitt rån så det sprutar i hela soffan.
"Mamma har damp"
Arg som fan sliter jag runt dörren och börjar gråta av frustration..
"Nej inte ledsen Mamma"
Och då som en välsignelse hakas dörren fast (!) Holy glory!
..
Dörren är för liten och en stor glipa syns intill väggen.
Vem fan skämtar med mig?
Sliter bort dörren som jag jobbat så hårt med och känner mig likgiltig, jag har ännu engång sprängt in mina känslor i mitt eget berg & sålt själen till djävulen, allt för att slippa må!
Som ett lugn svepte över mig, lägger jag huvudet på sne & lunkar sakta tillbaka med dörren, inte ett försök att sätta tillbaka på ordinarie plats utan ut i hallen, den ska UT!!!

Nattar Kiddo utan dörr i hans egna säng framför Bamse och känner mig stolt över Liten som somnar som en stor pojke!

Dags att natta mamman i huset också, så hon orkar upp på jobb imorgon ✔




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0