Rollercoaster

Kommer hem från familjen ganske sent på eftermiddagen & måste givetvis börja med att stressa. 
Handla- Tvätta-Plocka-laga mat..
STOPP!
Är det bara jag som fått nått om bakfoten som vanligt?
Ska inte sinnet lugnas när man anländer från Big City och dess miljö till liten & lugn stad?
Inte i mitt fall!
Kan det vara så att jag blir stressad av lugnet?
Eller är det så enkelt att det bara är en del av min personlighet?
Ännu en gåta att fundera på under dagarna som någongång komma skall när aktiviteterna lyser med sin frånvaro.
Inget vore ju lika spännande i livets dagar om jag inte hade nått att fundera på för jämnan, right?
Gästspelade på ursprungsjobbet, 
det jobbet som fick mig att känna mig som "bara Maja" & där jag lärde känna många av mina viktigaste vänner- 
Harrys!
I vanlig ordning åkte den skit fula rosa tröjan på som alla andra pass under Rosa bandet månaden Oktober.
Gymbesökens frånvaro, solarie uppbrottet & min absolut snyggaste hållning blev precis som det låter-
tidigt julbord 
där jag fick agera julgrisen ✔️ 
Eftersom jag ändå är en omtänksam människa bakom min ytliga utsida så lät jag min bästa vän fåfängan ta kommandot och på åker en tajt svart tröja, 
där det finns en liten möjlighet att det syns att jag äger ett par fula bröstimplantat. 
Mycket bröst= Mycket dricks!
Så vad är väl bättre än bröst i bröstfrågan? 
All dricks gick precis som tidigare hela månaden till bröstcanserfonden !
Dagens goda gärning !

Goda vs. Onda..
Nog för att jag är fullt medveten om att jag inte är född i kyrkan eller är Guds den allsmäktiges bästa barn så väljer jag hur jag vill behandla folk.
Är jag dum, så är jag medveten om att jag är det men skiter förmodligen i det, 
så är det. 
Inga ursäkter.
Man väljer sitt sätt att behandla andra, 
och varje liten pytte handling formar människor, dess beteénde, tillit, mående och känslor. 
Behandla andra som du vill bli behandlad själv. 

Det här är mitt liv, 
Det här är mitt jobb, 
Det här är min tid & mina val som jag har valt dom, 
Du behöver inte förstå men det här är sättet som jag gör det på & det är upp till dig om du vill vara med mig.. 
Jag tar steget ur vår sista dans! 

Söndagens rollercoaster har lämnat ett lugn efter sig ! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0