Barnbaciller är värre än killbaciller..

Sjuktider på besök igen (!) 
Ska livet vara så här nu tills Kiddo blir vuxen?
Ska dagisbakterier ständigt hoppa ut ur hans söta ryggsäck när vi kommit hem?
Hosta & snor står på dagens lista
och jag är mer än trött på det.
Denna gång tror jag även att jag kommer bli biten i röven av mini bakterier som härjar kring Kiddos huvud precis som min gloria runt mitt huvud (!)
Känner mig öm & mör i kroppen ✔️ 
Eller är det bara Karma som biter mig för alla onda tankar jag tänkt nyligen?
Karma vs. Dagisbakterier- 
Hit me babe one more time!

För att på nått sätt spara de lilla av energin som fanns kvar i min lilla kropp och slippa tjata & bråka med min trotsiga 2-åring så styrde vi inte av dagens aktivitet trots måendet utan gjorde som planerat-
skrämde slag på alla som befann sig i Lek&Bus Landets lokal.
Konstigt nog så är ungar lika rastlösa i kroppen trots förkylningar, 
så att vara hemma och vila upp sig kan lika gärna bli dödens död..
Spring & busa dig frisk istället,
Sån är jag ✔️ 
 
Det där med att vila är ju ändå bara ett tomt ord- finns ingen mening bakom. 
Vila är nått jag hotar mitt barn med & själv drömmer om att få testa en dag,
fått för mig att det är ganska skönt men blir osäker då Kiddo blir rabiat när ordet nämns !

Dags för jobb imorgon så jag vore tacksam om mina bruna ögon får gömma sig bakom ögonlocken denna natt så jag slipper se ut som en söndersupen a-lagar kärring med spruckna kärl i ögon & ansikte!
Kan mina mirakel tvålar & cremer för flera hundra göra succeé eller är jag ännu engång lättlurad?
Den som lever får se.. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0