Tillåt mig.. Förlåt mig..

Att jag blev skapt till nått långt ifrån Guds bästa barn är ingen nyhet,
jag är fullt medveten om att jag är full i hyss & impulsivitet ✔️ 
Ibland sätter min impulsivitet mig i knepiga situationer, 
vilket jag själv får klara mig ur eftersom det är jag som försatt mig där, right? 
Tillexempel att jag på fyllan & villan i Vemdalen blir "kär" i en snygg & vältränad vakt (!) Bestämmer mig för att följa med honom till hans stad då det var sista kvällen innan stängning och alla beger sig, 
skit bra Maja, eller? 
Vaknar upp nånstans i Norrland med huvudvärk & ångest från helvetet och vågar knappt öppna ögonen för att lokalisera mig, 
gick som förväntat med panik, nedstämdhet & många tankar på hur jag skulle ta mig hem igen. 
Eller en annan gång när mitt finska temperament & damp kickar igång och jag säger upp mig från jobbet på studs utan närmare eftertanke och sliter av mig förklädet, slänger de på golvet i den fina restaurangen & går ut helt iskallt (!) 
Bra Maja!
Tackar nej till skolan jag sökt för att jag fick panik att inte klara de, 
för jag måste ha bästa betyg och klara allt smärtfritt, 
ångrade mig även där. 
Skallar den dåvarande pojkvännen så blåtiran lyser som månen på natten..
Listan kan bli lång och jag är inte känd för att tänka steget längre eller på konsekvenser som komma skall. 
I samma stund som jag känner ånger & en känsla av kluvenhet som plågar mig när jag samspelar med djävulen så är jag ändå medveten om mitt beteénde & kan skratta åt mig själv och jag vet vad jag måste jobba med för att bli en bättre medmänniska, 
jag vet också att jag inte gör saker för att skada eller såra någon, 
allt sker på impulsivitet för att få maximal spänning & få en tillfredställelse som jag egentligen inte ens vet vad det är jag egentligen vill ha. 
Sån är jag.. 
Shame on me ✔️ 
Vad är dina svagheter & mindre bra sidor? 
Men tillåt mig att koka upp min spya, 
dvs skaka av ilska & spy av irritation samtidigt när alla poliser, gestapovakter eller hitler själv kastar sten i glashus! 
Är folk inte medvetna om sina svagheter eller förnekar dom de för att få känslan av att verka bättre? 
Jag tycker om att busa, skoja & ha roligt, 
vill bara påminna om att ett gott skratt förlänger livet så börja & avsluta dagen med ett skratt & ett leénde så kommer kommande dag kännas bättre. 
Släpp ut alla paragrafryttare i hagen & enjoy life! 
Dåligt humör & dålig humor kan bara påverka mig en stund sen är jag tillbaka med ett hysteriskt skratt, nya hyss & galenskaper.. 
Mycket för att jag vill & kan.. 
Lite för att jävlas.. 

Lev dagen som den vore den sista
Förr eller senare får du rätt ✔️ 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0