Memories

Ensam på skolgården går jag runt och funderar över hur jag ska göra med killen jag är kär i och som ska flytta till Örebro! 
Som 13-åring är man ganska skör & liten så i min värld var det slutet, 
hur ska jag kunna leva utan han? 
Med blonderat hår, puderrand & en spetsbh som tittade fram under linnet kommer hon med solen i ansiktet och ser min besvikna blick. 
Från den stunden har vi haft varandra under våra vingar. 
Vi gick hem till henne & lärde oss dricka socker & mjölk med en pytte skvätt kaffe. 
Vi tillhörde det tuffa innegänget och tvingade oss att börja röka i tidig ålder, med nikotinkickar som avlöste varandra kom även skrattet & tårarna som avlöstes om vartannat. 
Att sno cigaretter av föräldrar, "låna" pengar utan att fråga & rymma ut på nätterna var mer rutin än undantag. 
Att somna med kläderna på under pyjamasen gav inte bara svettningar utan kickar man inte kunde leva utan. 
När jag tänker tillbaka till första sommaren i Dalarna i sommarstugan som kom att bli år efter år, blir jag varm & glad i hela kroppen. 
Även där i det harmoniska Dalarna lyckades vi natt efter natt smita ut efter läggning och festade nätterna ut på stränder, i klappsänkta bilar & på hemmafester med hembränt & hemmagjort vin. 
När morgonen gryr och klockan går emot oss fick vi skjuts tillbaka på trimmade moppar eller gamla damtrallor. 
Att min mormor inte kunde förstå hur vi kunde vara så trötta när vi lagt oss så tidigt var aldrig för henne ett mysterium utan ett konstaterande att vi faktiskt var ungdomar & behövde mycket sömn. 
Förlåt mig mormor men jag har syndat. 
Årliga marknaden i vår storstad var alltid lika efterlängtade och bestod av alkohol, snurrande karuseller & hyss. 
Vi såg till att även träffa killar i samma umgängeskrets för att kunna umgås oftare och ofta med just dom killarna, roliga minnen men inga keepers. 
Tjejresor gjordes många gånger per år, för att fylla på energidepåerna & visa världen att vi existerar. 
I mer "vuxen" ålder var vi kombos & kollade på film långt in på nätterna, pratade snoppar & sex, drömde om att bli hemmafruar på samma gata, festade 4-5 dagar i vecka (!) 

Festa, träffa prinsen i smögen,  shotta, spy i kors, gråta i varandras famn, bugga med Arvingarna, dricka drinkar, tjuvröka på rummet, sova på varandra i bussarna, låna kläder av varandra, skratta hejdlöst, bo hos varandra, rymma ihop, äta glass mitt i nätterna, gå walk of shame ihop, dagdrömma, nattbada, planka, skolka, fuska på prov, tjuvröka bakom biblioteket, gå på krogen som minderåriga, dejta äldre killar, dansa i regnet, hålla hand i solnedgång, köra vilse, byta däck i high heels, leta kickar-leta lyckan-leta meningen med livet. 

Förlåt mamma & pappa but i haved sinned ✔️ 

Tillsammans och med allt runt omkring är livets mening funnen! 


Imorgon gör vi ännu engång Ullared! 



Kommentarer
Postat av: Maya

Oj jag är så imponerad på ditt sätt att vara på är och hur du levt ♡

2013-12-11 @ 17:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0