Vin igen

Slutade tidigt på Fredagskvällen så lite vin igen (!) med fina flickor och en sväng till Harrys för att kolla på nått dansband som spelade så halva Karlskogas invånare svängde om sina lurviga!
Själv är jag sämst på bugg, gjorde ett tappert försök att bli upplärd men gick som förväntat- åt skogen!
Istället väntade vi ut bandet och rockade loss när Dj började spela igen, inte oslagbar men med gott självförtoende så det räckte att studsa runt.
Natt-kyligt-promenad hem och fort som fan kom Lördagen med skobutiksjobb följt av lunch och fika på stan med RedHair, helt perfekt! Fånga dagen har fått en ny innebörd och jag gör allt och lite till för att slippa sitta still och stanna upp, vägrar att tankar hinner ikapp mig, orkar inte det just nu! Saknade efter min underbara son är för stor att jag faktiskt börjar tveka på om jag kommer klara den här veckan? Idag är jag inne på dag 3 utan min betydelse vid min sida och jag känner mig inte hel, inte nånstans!
Lördag kvällen spenderades i baren på Statt, antagligen för sista gången?!
Även det lite sorgligt eftersom vi är ett sånt bra och starkt gäng, så kvällen till ära skrattade vi oss till tårar och skakade drinkar så det hängde i håret och överallt.

Utan barn i en vecka för första gången, avslutar tidigare jobb och börjar nytt, är det för mycket ändringar på engång? Är det därför jag får skrattattacker så jag får magknip medans jag i andra stunden känner mig vilse? Är det rätt? Är det så här jag vill ha de? Hur ska de bli sen? Frågetecknet Maja har satt igång igen.

Söndag och orkeslös, nedräkning till att ännu en dag på nya jobbet ska kicka igång, utbildningar och möten börjar idag och varar i 4 långa dagar från morgon till kväll. Vi ska ju bli bäst på det vi jobbar med och då behövs såklart peppning och utbildningar! Tacksam för de.

Efter ett samtal med en person som betyder massor för mig och min son är tankeverksamheten igång igen..
Du kan ena dagen ha allt och andra dagen är allt borta, det är märkligt hur det kan ta sån tid att bygga upp så mycket medans de endast kan ta en sekund att få allt raserat.
Allt sker med en mening och det kan bara bli bättre, right!?
Ändå snurrar tankar..
2013 är förändringarnas år, i min närhet gör för många slut, några hittar nya partners, nån blir uppsagd medans andra säger upp sig för nya äventyr, börjar plugg, skaffar barn, köper hus, börjar ny antällning, börjar träna, är lyckligare än nånsinn medans den andre är allt annat än nöjd!
2013 är året då människan tydligen tar för för sig på plan som tidigare legat vilandes, alla styr mot nya mål och allt ska förändras- på gott och ont.
Själv är jag på bana sedan en tid tillbaka och har mått fantastiskt bra, bara lite jobbigt just nu när Liten inte är hemma, men andra föräldrar klarar det jj med varannan vecka, så visst måste jag också klara de? Eller ska jag behöva va ledsen varje gång när han inte är med mig, för resten av livet när jag lämnar honom till sin far eller kommer man vänja sig!?
Nog funderat för idag, nu är det dags att kasta på sig lite kläder och åka till grannstaden för möte med annat Harrysfolk från andra delar av Sverige, jag har fått en till familj, Harrys- I gott sällskap! ✔


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0