Monday Morning..

05.00 ringde klockan (!) for real? Snooza såklart, för länge såklart!
Stressig morgon för att hinna iväg till dagis & jobb!
Tiden rusade iväg och solen började kika fram, till vilken nytta?
Bakom dörrar och i en färghink spenderade jag ännu en dag på 8 timmar på jobbet! Känner lite att jag är huvudpersonen i den oändliga historien- never ending story! Men snart så.. Den son väntar på nå gott..
Kastar mig på bussen med färgstänk överallt för att äntligen få mitt lyckopiller igen- Milo!
Efter en näringsrik lunch bestående av en äcklig snus och en ljummen shake med protein så rev magen lika mycket som stackars vargen i låten som sjungs för Ronja Rövardotter när hon var liten, remember?
Så dagen till ära efter en stressig dag slog jag på stort och tog en shake till middag med Billys pannkakor till dessert (!) Nya dieten a la 2013- svält!
Tvättar av färgrester, ruffsar till håret som jag fortfarande är missnöjd med och byter kläder på Liten till pyjamas, ut i vagnen och går stan ner med fina vännen för att samla upp fler kollegor för ett P-Möte på Harrys!
Milo håller låda för hela slanten, när chefen frågar om det är nå frågor kring nått svarar Milo högt och tydligt NÄÄEJ!
Mötet avslutat och vi slänger oss i stora sängen, trötta och utmattade.
Imorgon är det dags igen, 05.00 ringer den hemska signalen som ska ta mig från drömmarna till verkligheten ännu en gång.

Behöver jag påpeka att jag självklart hunnit med hemmaträning mellan alla måsten? Den är given!

Bästa avslutet vore ju en överraskning, en present eller nått annat i den stilen, istället avslutar jag det på näst bästa sätt- Bullar, tjockmjölk och Nip&Tuck på Netflix.

Solen, Milo & väntan på sommarklänningar är mitt vardagslyx, ansiktsmask, hårmask och gurkor på ögonen får vänta tills jag orkar röra mig igen! Slut som artist, men en ny stjärna är född..
Monday Monday Monday


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallå Maja!

Måste bara tala om hur imponerad jag är av dig, hur duktig du är som kämpar på med barn, jobb och träning när du är ensamstående! Man ser ju iof på dig att du är ett riktigt kraftpaket!!
Din son kommer vara så stolt över dig den dagen han förstår vilken supermamma han har!! =)
Kram kram

2013-05-07 @ 19:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0