Mar. 26, 2013

Oooh holy macaroni säger jag bara!
Som bekant har jag mycket, dock inte tålamod, har aldrig haft, kommer jag få?
Enda gången jag har låååååångt tålamod och överseénde är när det gäller min prins!
Mitt fina troll ber om päpple, självklart ska han få vitaminboost och rumpan var nedslagen i vår nymålade vita kökssoffa med fårpäls på sittdynan och stora vita kuddar som ryggstöd. Vårt nya tillskott i familjen..
Vänder bort mig och tar tag i mitt slarv sedan dagen innan- disken från helvetet, då jag hör ett ljud som inte klingar bekant i mina små öron..
Vänder mig och mina bruna ögon möts av äppel-mos-maskinen Milo (!)
Plötsligt infall av att slå det skalade äpplet mot armstödet på kökssoffan så det sprutar äppelmoskladd överallt, väggen, golvet, Milo, mig, katten- ÖVERALLT!
Andas..1..2..3..
Bär barnet till sitt rum och ställer mig på knä och sedan på tå, skura överallt!
När det lagom är klart hör jag ännu ett spännande ljud, beger mina trötta ben mot lekrummet där barnet klättrat upp i fönstret, där sitter han snällt och slår sina leksaker mot fönstret så det dånar till huset mittemot (!)
Ett djuuupt andetag senare och jag bär ner han på golvet, det är då den verkliga massakern startar..
Milo biter av alla hjul på sina bilar och lägger dom i en hög på golvet!!
"Ååååå titta hääär mamma"
Jaa se på fan, fler som har galna demoner i huvudet med galna och orealistiska ideér!
Sådan mor, sådan son?
(Fortfarande lugnet kvar i min späda och sköra kropp)
Maten serveras av min masterchef personlighet, slår ner rumpan på stolen och barnet laddar för matkrig mot köksfönstret!
Jag blir galen!! ANDAS!!
Orkar inte ens ta en disskution med trotsiga 2-åringen, speciellt inte eftersom det är ett pojkbarn dessutom, killar lyssnar inge vidare bra!
Bär ner han och hans flaska mjölk på golvet & hoppas att han ska förstå att han gjort fel, vilket jag för en sekund trodde då han tog flaskan och satte sig under köksbordet!
"Sitt där du och skäms och kom tillbaka och ät när du förstått vad du gjort"
"Åååå titta mamma"
Böjer ner huvudet under bordet så hjärnan nästan exploderar av det kraftiga blodflödet...
Rataratara- Milo simmar i sin mjölk på golvet!
Tårarna brinner under mitt ögonlock och jag ser livets fina moment passera, hjärnblödningen kommer ta mitt liv!

Livet på en pinne ✔
Den bittra sanningen med en touch av kärlek ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0