Midsommar

Efter lugnaste kvällen på jobbet stämplade jag ut en timme tidigare än schemat, lyx!
Kastar oss in i bilen och far mot min stad med varsin hamburgare i handen och musiken som fyllde hela bilen!
Typ lika pirrig som en nykär, och finally kör vi in på min gamla gata, förmodligen för sista gången eftersom min mor ska adressändra till några lägenheter bort.
Skum känsla att mitt barndomshem snart ska ägas av nån annan random människa, som säkert ska bygga upp nya och personliga minnen i mitt redan minnesfyllda hem (!)
Med eller utan minnen somnar vi ganska fort och vaknar lika fort igen av starka solstrålar som tränger sig in genom mammas sovrumsfönster och bränner mig lite på benet som är utanför täcket. Nog anledning att studsa upp och fånga midsommarafton.
På med sola-sig-brun kläderna och fånga varendra solstråle från den blå himlen.
Leka utomhus lekar, grilla mat, flyta i poolen och dricka en kall öl i solstolen- living the dream.
Alkoholen åker längst blodet och börjar sätta sig under fötterna och i huvudet- dags att göra entré på kvällens par-middag-fest, right?
Singel, full, uttråkad & bara sig själv sitts det på en gräsmatta i solen när lek-klockan ringer och det ännu en gång är dags att utmana barnasinnet.
Efter att ha visat hur man vinner så begav vi oss med höga klackar längs grusvägen till nästa fest, det kan man kalla fest, med buller och bång (!)
Högtalare och förstärkare hade position ute på altangolvet och långbord med tomma alkoholburkar syntes långa vägar. Basen vibrerade så pass att min fiffi nästan trodde det var nån annan fest på gång när stolen nästan hoppade upp från golvet.
En salig blandning av folk & skön musik som ekade in i skogen långt in på natten, ett galet partygäng som dansade både klackar, svett & alkohol åt helvete och tillbaka.
Musiken snurrar ännu i min hjärna..
Fullast vinner- belive it or not, jag vann inte och valde att åka fångtransportbil till Västerås uteservering för ännu en drink innan nästa dag skulle komma att slå mig hårt i ansiktet.
Många dumma tankar, inga dumma val. ✔

Som konstaterat- ny dag med 6cl Huvudvärk, en dash ångest, toppat med orolighet som skakas om till en kladdig Maja som rinner längs kanterna, vill du smaka?
Äter ihjäl mig innan det var dags att kasta in oss i min bil, jaaa MIN bil.
Världens bästa pappa vet vad en dotter vill ha.
Lycklig & äcklig åker vi hem i mörkret och tankarna snurrar till ljudet av en snurrande skiva som inte funkar i bilstereon.

Ledig midsommarhelg seglade snabbt förbi och arbetsveckan kickas igång idag kl. 17.00!

Saknar att bo i Västerås, trivs att bo i Karlskoga, funderar på vad framtiden att har att erbjuda samtidigt som Kiddo kastar Ps3 dosor på mig..
Antar att dagdrömmen får vänta tills efter frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0