Day-Off Fuck-Off

Trött efter nattens gästspelande på gamla jobbet på Harrys i Karlskoga slår jag upp mina bruna ögon och möts av min prins, energi depåerna påfyllda! Rotar fram ett mindre trött ansikte i badrumsskåpet och kastar in mig, Milo & en påse godis i min bil som jag valt att kalla lilla My.
Åker en kort stund och plötsligt kommer en text upp, det står typ bla bla bla, jag tolkar de som att de är nått som är hett, ungefär så mycket får jag ut av texten av stressen som uppstår när jag ser en blinkande text med STOP! Blinkar stop en miljon gånger så jag får lov att stanna på nån parkeringsficka eller rastplats eller vad det nu heter, och det ryker som det gör på Valborg när brasan brinner, fast nu var de brasa a la kaos bil med Maja bakom ratten (!)
Spottar, svär och vill hoppa framför lastbilarna som rusar förbi i hög fart.
Tanken på att ta mig till min barndomsvän för att kolla hennes nya hus kändes avlägset..
Ringer JL som givetvis vet vad de handlar om & som givetvis är lugnet själv som vanligt medans jag är en överdrift av hysterisk, kliar mig i håret, håller tillbaka tårarna och försöker andas- då sätter min egna brandsirrn Milo Hedström igång (!)
Som om de inte kunde bli värre liksom!?
"Mamma- Niiiino gunga"
Ååååh fan ungen ska gunga på E18, kunde jag ge mig fan på.
Tanken på om vi skulle ta en gungtur tillsamans på en lastbilsrygg var nära!
Ringer nån jag egentligen inte vill ringa- Mr X (!) Såklart är han snäll som alltid och hjälper mig när jag ber om de, och några minuter senare kommer mina två X, barnets far & min gamla bil, som en lättnad andas jag för första gången på riktigt.
Mr X och New Girl räddade mig och Kiddo!
Medans Mr X fyller bilen med vatten och kikar runt så står jag med gråten i halsen och New Girl pratar med Milo när jag hör ett välbekant ljud- Iphone som nuddar asfalt och spricker!
Kiddo hade tydligen tröttnat på att spela spel på Iphone och bestämde sig för att kasta ut den på vägen!
Ungen kan ju inte vara klok, det är ju tydligt!
Med trasig bil & trasig mobil vänder jag tillbaka till nya lilla staden och känner mig tom på lycka!
Jävla skit dag, enda lediga dagen var en enda katastrof och jag tänker aldrig mer vara ledig och planera in nått kul! No No No No!
Om det inte vore så att jag blivit ett fat ass så hade jag testat hänga mig i taket i vardagsrummet med utsikt över min nakna granne huset mittemot, bara för att få reda på hur livet skulle visas i snabbrepris!
Arg, argare och så har vi Maja!
Skit dag är milt utryck för denna värdelösa dag.
Eftersom man nu alltid måste se de positiva i de hela så kan de ju låta ungefär så här: Jag fick ju hjälp med vatten för att ta mig hem, prata med New Girl för första gången, får hjälp att fixa bilen & en spark i röven att verkligen köpa ny Iphone efter att min fina gett upp 100 ggr efter alla kraschar & simturer! Right?
Hur som hellst så kom ju ingen till skada mer än mina materiella saker som faktiskt går att ersätta även om de suger.
Kvällen bjuder på kramkalas så jag får vara nöjd över ledig Torsdag kväll ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0