Grannkommun

In i varma bilen för att styra mot Västerås lilla grannkommun.
Den lilla grannkommunen där jag träffade min stora kärlek, där jag spenderat mycket tid.
Det var där vuxenlivet startade för första gången.
I den lilla kommunen där killen bodde som fick mina fjärilar i magen att flyga varje dag i 5 år, han som senare kom att bli en av mina bästa vänner.
Att styra skitiga lilla My in på en parkering och bara andas gav minnen som överrumplade mig, och känslan att vilja skratta hysteriskt och gråta massor kom på engång.
Konstig känsla att inte veta hur jag ska styra tankarna eller ens försöka se nått framför mig, allt bubblar som en champagnedrink!
Efter några koppar kaffe och för mycket fika med socker är jag skakig och aningen kluven om jag ska besöka X's fina mor eller inte?
Long timme no see.

Ett brev till en kall anstalt där en varm person sitter av sitt straff är skrivet..
Men inte skickat!
Snart så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0