Från 0 till 100

Allt går i 100 jämt när de gäller mig, sy mycket som möjligt på kortast tid, det är inte så att jag försöker slå något slags världsrekord utan det handlar om min personlighet eller gamla vanor sen back in the days, inte vet jag vilket och inte heller spelar det någon roll.
Efter kvällspass på jobbet i måndags kväll gasade jag allt jag kunde på sträckan mellan jobb & hem för att fånga några välbehövda sovtimmar innan Tisdagen stod för dörren ännu en gång.
Tidig Tisdag med grus ögonen som anb t byttes ut till några drag mascara i stället innan bilen packades full och äventyr stod på schemat- Kolmården.
Kartläsare vs. Racerförare var enkelt val, jag älskar att gasa & är totalt värdelös på att läsa kartor & beskrivningar, antagligen för att jag börjar läsa- hoppar mitten- tar slutet, som med allting annat. Finns inge tålamod & långdraget utan händelse är likamed döden för mig. Men att vrålgasa i kurvorna är kul. RedHair läser, jag gasar & barnet skriker, musiken höjs & rastlösheten tog över all luft i bilen, känslan när bilen stannade på en parkeringsruta utanför Kolmården var ungefär som ett halleluja-moment!
Djur högt och lågt, väder som växlar mellan öken & sibirisk vinter följt av vargavindar, svajande humör, lite så dagen såg ut, allt svajade på alla.
Svajandet fortsatte och jag-kan-inte-bestämma-mig-för-nått-längre kom på besök, och är kvar än idag! Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? Måste jag bestämma mig?
Tillbaka till djurensvärld- Bamse som annars är skit tråkigt på B-Gatan blev plötsligt största lyckan någonsinn och blicken på min 2-åring när han fick träffa Bamse & hans vänner är obeskrivlig, men nått mellan varm i hjärtat så de brinner och brännandes tårar under ögonlocken. Själv ville jag på nått sätt försöka slänga mig upp på elefantens rygg och rida ut genom grindarna, hade inte heller gjort nått om elefantens skötare följde med bakom!
Lyckligaste Kiddo & tröttaste mamman stämplade ut sent på kvällen, med en eller flera funderingar!

Vaknar utvilade & funderingarnas stund var påbörjad igen.
Fika & lunch med finaste vännen var lagom aktivitet efter djurparkshänget timmarna innan med allt från bettet av apan, jakten på stygga vargen & sista ögat vilade på var givetvis hajen (!) utmattad med andra ord!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0