Jan. 22, 2013

Idag är en sån dag då jag önskar att jag inte fanns, eller typ var en grönsak eller nått.
Morgonen var planerad så att Milo skulle vart med sin pappa, men eftersom pappan till barnet är sjuk och ligger i nya flickvännens flickrum och kurerar sig i en tjejmorgonrock (!) så blev det en hel mamma-Milo-mys-dag, trodde jag iaf..
Övertrött och gnällig son vägrar sova middag- skör som jag är så väljer jag mina fighter, den här gav jag upp omgående.
Gnäll, skrik, gråt- eftersom Mini är skit trött och envis!
Mellan svepandet av det kalla kaffet, tröstande av ledset barn och en dröm om nått overkligt så kommer doften som de flesta mammor älskar- bajs! Hur sjukt det än låter så går oftast hon med stort H, den fina och nykära tjejen med läppglans som intresse till att ligga lite för mycket med sin pojkvän, bli gravid, få barn och nytt intresse- barnbajs!
Inte alla blir så.. Men många!
Själv delar jag läppglans intresset med bajsblöjan intresset, är det så att jag just nu faktiskt kom på att jag faktiskt har ett intresse ändå?
Hur som hellst, ungens blöja ska bytas och jag sliter av den, och ut rullar en mini-kotte (!) som katten får syn på och tänker jaga, va fa-an!
Jagar kotten med papper, vem hinner först?
Och en skrattandes Milo på de..
Livet som singelmamma, ungefär som en fin middag i festlokalen på ett bröllop- lycka, förälskelse, mycket vänner & familj samt uppassning !

Mellan galenskap och mjukisar hinner vi även leka frisörsalong där jag är frisören och Milo kunden!
Bra Maja, du har lyckats med nått den här veckan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en kämpe !

2013-01-22 @ 19:48:49
Postat av: L

Fasen , du är så duktig när du skriver .. Fnittrar lite när jag läser, kan inte annat än att älska din blogg , underbar!!
Du får till det så himla bra .. High five till dig tjejen !

2013-01-23 @ 00:12:02
Postat av: Becka

Bra skrivet!! O man måste ju ta hand om sina barn trots sjukdom, tänkte på pappan där!!!

Stå på dig!!

2013-01-23 @ 10:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0