Jan. 14, 2013

Är Söndagen verkligen redan över?
Stirrar in i TV-rutan utan att egentligen veta vad jag tittar på, vad var det på TVn innan reklamen?
Hur kan man glömma de?
Det är ju näst intill magiskt hur långt ner demens slår på vissa människor, typ på mig och mitt ego (!)
Hur som hellst lider jag inte av att fundera på vad jag tittar på, eftersom jag inte vågar byta kanal om det är nå bra, så i flera minuter stirrar jag.. Å stirrar- det är då det kommer som en dimma över mig, ett sug i magen och en påminnelse av min frustration- Dressmann reklamen på ögongodiset, My goood!
Tänk om han bodde granne med mig, de skulle va lite av ett vardags lyx!
Attans att jag missade 22.22 slaget idag, annars hade jag önskat mig han, på riktigt!
Nu ska jag sluta önska mig fred på jorden, önska att alla får mat och vatten, rättvisa osv, för det gör jag jämt och inget händer! Så nu är det nytt taktik tänk som gäller- bara små möjliga önskningar är tillåtna detta underbara 2013, right ?

Stämplar ut ännu en kväll utan svar på vad livet egentligen går ut på bakom alla måsten, men Hey vad gör det om hundra år ?
Bakom alla saker som är gjorda idag, typ rensat, städat, handlat och vardags sysslor så har oerhört många känslor besökt mig på en enda dag..
Trött-rastlös-omöjligt-lättnad-glädje-ovisshet-rastlös-oklart-onödigt-det är inte rätt-spänning?- rastlös-lättnad-förväntansfull-glad ! Trött igen!
Med små fötter likt isbitar gömmer jag min nakna kropp under världens skönaste täcken och drar ner gardinen för ögonen- imorgon är en ny dag som inte ens Gud själv vet vad som kommer hända, men den som lever få se..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0