Jan. 05, 2013

Jobbat dubbelpass denna Fredag till ära!
Grattis till mig och mina kunder som köpt fina skor i butiken och mina gäster som gjort oss sällskap när vårat lag fick stryk av Dif ikväll !
Att stämpla ut 23.00 och inte ha en familj att gå hem till suger, att inte känna hemlängtan efter stunden av välkomnande och kramar & pussar från någon är ännu värre.
Så kvällens sysselsättning var enkel..
Av med sportbarens t-shirt som jag svettats runt i till att sätta på mig enkla jeans och en tråkig tröja för att möta upp några vänner för att göra premiär på stadens lokala pub, aa det är sant! Pub!
Inge fel i det när man har så fint sällskap, otippat nog tog såklart kvällen slut fort och sista låten som strömmade ut bland lyckliga & olyckliga själar på dansgolvet var såklart min favorit låt- utan dina andetag!
Rysningar i kroppen och en hjärna som vill "tänka-tillbaka-på-allt-som-var-bra" samtidigt som det blir svart (!)
Jag kände ingenting, mer än att om jag druckit 2 öl till så hade jag varit oslagbar, oövervinnelig och göör sexig som Värmlänningarna hade uttryckt sig.
Gungar försiktigt i takt till musiken och känner mig någorlunda söt trots knuten i håret och granskar folket i dimman som är allt från otrogna, nykära, gifta, gamla klasskompisar till bara bästa vänner!
Slänger en blick på en av mina finaste vänner och känner plötsligt nått innanför mina utstående bröstben, kärlek !
Ha, där satt den! Jag är inte känslolös, iskall och stenhård- den gamla Maja från back in the days är inte tillbaka och det tackar jag gudarna för!
Jag är fan bra, right ?
Så vem vet, kanske kan jag älska någon annan någon dag i livet?
I feel good.. Eller är det alkoholen som mår bra i min spökhjärna ?
Hur som hellst ska jag inte överanalysera något mer, det går ju faktiskt inte så istället tänker jag stänga mina bruna ögon med sotade ögonlock och vänta på morgondagen som ska bjuda på äventyr!

Trots att jag suttit redo i karusellen med förväntansfull blick så har den inte startat förens nyss..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0