Idag igen!

Ännu en dag fylld med fikor, roadtrips, mat och dans!
Barnen leker-slåss-gråter-kollar film-slåss igen..
Så håller dom på som två syskon medans vi singelmammor lagar mat och grejar med det vardagliga- tillsammans!
Som ett par ? Som ett kollektiv ? Det får heta vad det vill, och placeras i vilket fack det vill! Allt läggs i fack, vem du är, vad du tycker om, vart du kommer ifrån och vad du föredrar att göra eller inte göra.
Allt sparas i arkivet och om nån undrar nått så dras bara lådan ut och allt finns i alfabetisk ordning- har jag fel ?
Det är ju hon som är..
Han som sa..
Dom som gjorde..
Allt samlat i den dammiga skrivbordslådan för att alltid finnas där, nära till hands för alla att leta i när man undrar nått om nån!
I vilket fack hamnar du ?
Allt man gör har betydelse, alla man träffar gör intryck, allt som händer formar människan till vad den blir.
Lika djup som min hjärna blev nu helt plötsligt fast jag inte ens nyss visste vad jag skulle skriva om, lika djupt nere i magen ligger all tacos som på ett berg i min mage.
Om det blir krig så klarar jag mig några dagar inlåst, liten med som nästan åt en halv ko själv, tur för oss för vad jag förstått av nära&kära så är ett känslokrig på väg in, och vem törs gå ut då ? Håll i hatten..

Öppna förskolan på B-gatan är stängd för idag och alla måsten kryper över mig och näst intill kväver mig- ska bara natta Milo först, sen ska jag bara.. Å bara..
Hey Alfons Åberg !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0