Idag började det

Nyårslöfte om kost, träning och ett sundare liv är standard och tråkigt!
Viktigast är att må bra och hitta inre balans.
Så detta år blev nyårslöftet att inte bara tänka på alla andras välmående först, utan att faktiskt sätta in mig själv på min egen lista över folk som jag vill ska må bra, jag spelar stor roll i mitt eget liv och förtjänar att må bra, för jag är den som ska leva med mig själv, varje dag- varje timme- varje eviga sekund för resten v mitt liv !
Även om gårdagen var lite suddig runt 12 slaget när det nya året skålades & kramades in så var löftet redan uttänkt sen innan, tur var väl det för gårdagen hade inga bekymmer mer än att fötterna värkte och jag tappat bort mitt smink på nå underligt sätt (!)
Så förutom att köpa make-Up idag så har jag funderat mellan bakisångest och ledig klädsel på vad som faktiskt gör mig glad och gör mig till den unika person jag är..
Jag ska sålla bort det som gör mig arg eller ledsen, jag ska inte göra nått för nån annans skull bara för att behaga nån annans tillfredsställelse om det inte är det jag verkligen vill göra, jag ska placera mig själv högt upp på listan om personer som bör behandlas väl och självklart mellan toppar och dalar, som alltid kommer komma under livet så ska jag inte låta någon någonsin mer få nöjet att krossa mig, ever !
Oavsett om det enda jag såg var mörker, så finns det ett ljus- det gäller bara att hitta dit!
Tex ville jag ge upp livet i natt när klackarna som är för höga börjar svajja, det är halt och regnar, jag ser endast med ett öga öppet och det andra stängt och lösfransarna ligger kvar på marken bakom mig och nuddas av andras fötter till oändligheten och tillbaka!
Sista dagen 2012 avslutades på bästa tänkbara sätt, första dagen på 2013 var lite ångestladdad - bara mig själv att skylla, så jag tar den på mig.
Men från och med imorgon börjar min min livsfilosofi- hakkuna mattata !
Glöm inte att 13 är mitt tur nummer och kommer såklart att bli mitt tur år!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0