Vardagens bittra sanning

Jag har druckit socker i min cappuccino på nya vikisjobbet ✔️ 
JAG har druckit med socker, 
jag är i en förändringensfas och gör saker jag inte annars gör.. 
Min bästa men samtidigt värsta vän-
vågen är för tillfället död sedan 1 månad tillbaka & stressen jag kände i början att inte kunna väga mig varje morgon är längre ingen stressfaktor i mitt liv.
Jag har så länge jag kan minnas ställt mig på den dammiga plattan i badrummet på morgonkvisten varje eviga trötta morgon, 
sommar som vinter,
ljusa mornar som mörka.
Känslan att må dåligt för att det är ett kilo för mycket eller ett kilo för lite är inte hälsosamt eller humant, 
i know!
Sjukligt beteénde som jag inte sett som ett "problem" i min vardag eftersom det tar 1 sekund och stör ingen annan men små ångestkänslorna efteråt kan sätta snurr på min hjärna en sån dag.
Man kan aldrig nå annat och bättre resultat om man fortsätter i samma spår, på samma väg, på samma vis!
När batteriet tog slut och hon dog så bestämde jag mig för att låta henne ligga kvar.. Död!
Handen på mitt lilla kalla stenhjärta så känns det bra även om jag måste erkänna att jag funderar på hur många kilo som bor på min lilla kropp-
för det undrar jag faktiskt!
Får inte igen vissa byxor, kan inte använda vissa tröjor & klappar mig ständigt på magen & drar mig i låren när jag springer runt hemma & neckar,
men så länge jag inte vet vikten så mår jag inte jätte dåligt över det !
Kg på vågen är ångestframkallande, 
jag erkänner!

Jag är trött på mig själv och mina fruktansvärda kontrolltankar.
Måste veta allt för att fungera?
Inbillat mig själv att det är så jag fungerar, 
men dåligt mönster går att bryta,
man måste bara hitta dit..
Jag är på väg dit & när jag är framme med trötta ben & hög puls, stående framför förändringsfasens lilla kryp in djupt in i skogen så ska jag ändra allt som inte är humant eller hälsosamt i mitt vardagliga liv!
Släppa kontroller och skaka av kroppen rejält- som att kasta bort tofsen i håret som stramat hela dagen och rufsa runt i håret och ge av en "Åååh va skönt-lättnads suck"
Typ så.. 

Efter 17 timmars jobb av dygnets 24 så är småbarnsmamman trött & slö,
nerbäddad i mjuka sängen ska det kollas på tjejserie och drickas grönte i gigantiska Buddha muggen tills ögonen färgas från bruna till röda och natten tar över!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0