Musicquiz

Det här med att hitta på något spontant en vardagskväll i mörka November hör inte till vanligheterna.
När det finns utrymme, tid & underbart sällskap så finns det inte mycket som slår känslan att kasta sig in i en kall bil som genast blir varm av skratt & skvaller för att åka någramil till grannstaden för att testa det omtalade musicquiz !
In på jobbet som civil & fnittrig med RedHair. 
Kul att se restaurangen som gäst och inte ur ett arbets perspektiv- 
plötsligt kändes mysfaktorn mycket högre !
Att jag alltid sjunger eller rättare sagt ylar & skriker till musik som strömmar ur alla former av högtalare talar inte för att jag kan musik. 
När tävlingen drag igång sitter jag som på nålar och får hjärtklappning av spänningen & stressen att få bort hjärnstoppet i huvudet,
vi vet ju annars vad det är för låt,
övertygelseorden mellan oss strömmar ut ur målade läppar för att klappa oss själva lite på axeln att vi faktiskt är duktiga annars, right?
Utslagsfrågan var bara en chansning rakt igenom och vi vann på den ! 
Stolt att just vunnit nått.. 
Jag står som visningsansikte i vanliga fall när det handlar om att aldrig någonsin vinna. 
"Men du försökte iaf"
Like a bitchslap ! 
Fnittriga & trötta beger vi oss över mörka vägen tillbaka till lilla nya staden och trots energin från frugan så slocknar jag som gyllenetider's när alla vänner är som ljus- 
ljus som brinner ut.. 
på min säng, på täcket, med kläderna på (!) 
Grattis Maja.. 
•Du förlorade kvällens dejt ✔️ 
•Du vann extra sömntimmar ✔️ 
Att vinna eller förlora






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0