Nu då?

Idag var dagen då jag kände i hela kroppen och framförallt i håret att det var dags..
Hårmask skulle testas för första gången, annars är jag feg och håller mig till mina inpackningar, men heey nu är förändringstiden inne!
Efter en blåsig promenad hem från jobbet kände jag ännu mer att det verkligen var dags att sköta om håret lite extra idag! Sagt och gjort!
Ingen märkbar skillnad men tovan i bakhuvudet var borta- om det berodde på hårmasken eller att en borste nuddat mitt hår för första gången på.. 1 vecka? Det är ännu oklart!
Men från och med nu är det slut med att sätta upp håret i en knut efter dusch och sedan släppa ut det som en trollperuk!
Hur som hellst så kan det på ett sätt kännas sorgligt att mitt hår är mitt största problem när det finns annat i världen som är upp och ner, samtidigt känns det oerhört bra att just i min värld så är håret just nu mitt största bekymmer- jag har det bra med andra ord?
Kort, långt, löshår, ljust, mörkt, lugg ALLT!
Check ✔
När jag kliver ur duschen och ser mitt tråkiga, blonda, raka & långa hår så känns det inte som det speglar min personlighet!
Det känns bara så.. Booooring!
Ser hela jag boring och torr ut?
För så känns det.
Vad ska tant göra med peruken?
Jag är lika kluven som mina toppar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0