Lill Lördag

Inte Lill Lördag som förr i livet med fest på alkohol och uteliv utan Lill Lördag som att äta pommes på Sportbaren med kollegor och betydelsen, hans favorit ställe!
Lagom sysselsättning mitt i veckan, lagom är bäst!
Choklad, kaffe och chips slank även det ner och beach 2013 som alla andra tränar helt fanatiskt till är för mig ännu fler kalorier bort!
+3 kg på vågen på 14 dagar och jag har varken en ursäkt eller förklaring till det, det bara är så!
Why me?
Varför är jag som mest tränad och i bäst form då årstiderna endast tillåter stort & stickat, och flubbig och blöt när kläderna ska av?
Ännu en knäpp grej i mitt liv- vad jag än bestämmer mig för så gör jag tvärtom, jag trotsar mig själv! Av vilken anledning liksom?
Är jag en snorvalp med för mycket trots "gör som man vill" regel i pannan?
Hört det förr.. Börjar tro på det själv faktiskt!
Hur som hellst så verkar det iaf inte bli nån sommar, det är ju knappt vår ens!
Vart tog min efterlängtade vår vägen?
Använt Converse nån enstaka gång men dom skriker efter mig från skogarderoben, det hörs så tydligt, jeansjackan har jag inte ens tittat på det här året! Har vi gjort slut då? Eller kommer vi hitta tillbaka till varandra så fort solen kikar fram? Känns bekant i mina öron när jag hör att solen gör allt enklare.
Väljer att tro på de av tidigare erfarenhet.
Varje händelse oavsett positiv eller negativ ger en erfarenhet i bagaget! Lev och lär av det ✔
Tyvärr lär jag mig inte, jag är en sån som fortfarande trots motsatt bevisning väljer att köra på i fel riktning, på senare da'r kan inte ens min egen magkänsla stoppa mig!
"If he dont chase you when you walk away - keep walking" betyder kanske som det står?
I min värld betyder det endast att vända ryggen till, men våga för fan inte gå (!)
"Den som spar den har"
Betyder inte heller att man just ska spara nått, om det så handlar om godis eller pengar!
I min värld anser jag att jag sparar om jag shoppar billigare så jag får mer för pengarna, eller köper större påse godis så den räcker längre (!)
Om jag är som alla andra? Probably not!
Antagligen därför jag är svår atg leva utan, svår att leva med.
Antagligen därför många har svårt att ta mig för den jag är, vill såklart tro att det även är därför jag är så omtyckt?

Lika barn leka bäst!
"Snälla Maja läs raden ovanför och glöm inte det, inte för allt i världen- så slipper din värld krocka med andras"
Om du inte spelar i min liga så håll dig borta ✔

Tänker vidare på allt som livet hör till- Barn, Familj, Vänner, Killar, Träning, Kost (!).. Och bäddar ner mig i blommiga sängkläder..


Kommentarer
Postat av: Jen

Haha.. jag kunde inte sagt de bättre själv. Jag är precis likadan. De är då jag känner mig som en groda utan ben-hopplös!!

Äh varför vara som alla andra när man kan sticka ut?!

Keep it up :)

2013-04-28 @ 13:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0