Just the way you are

Chockar med ett arbetspass, Not!
Mäter barnfötter, springer med miniatyr skor och upplever stressiga familjers helgliv och ler, mitt finaste leénde- like always!
Utstämplad och klar beger jag mig hemåt med barn, vän & matkassar!
Som vanligt?
En vän åker tillbaka till min fina stad, en annan kommer och visar sitt vackra ansikte en snabbis och den tredje utbyts det djupa meningar med långt in på natten!
De tre vise kvinnorna..
Den djupa- den fina- den kloka..
Eller den snygga- den omtänksamma och den roligaste?
Mixa och matcha som du vill för allt passar in på alla.
Vore det inte helt underbart att få mixa och matcha som man själv vill?
Sin egen kropp, dröm killen, vardagen- ja allt!
Lite av det, en dash av ditten & en redig portion av datten- TaDa!! Woila!
Innan jag kommer på hur man blandar & förseglar bästa tänkbara gott&blandat påsen så får jag lov att testa mig fram, right?
Jag kan inte göra som "man borde", "som det ska va", "i vanliga fall", "som det ska vara", "som det inte ska vara".
Alltså kan man säga att den färdigplockade och enklast-att-rycka-åt-sig-påsen inte speglar mig, min personlighet och mitt liv.
Jag faller utanför ramarna och normerna, and I'm starting to like it.
Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?
Som den tyngsta Stenkulan glänser jag, gör märken i golvet, får rullning och går inte att stoppa förens jag nuddar grus, blir dammig och tappar farten..
Putsas upp för att börja om igen!

Så ta inte den vanliga vägen för att det bör vara si & så eller den förbestämda & färdiga påsen för att det är enkelt- Go your own way så slipper du bli besviken för att du tappat dig själv nånstans på livets väg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0