Jobb ikväll

Torsdag bjöd på blandade känslor, en snabbfika på stan och sol som nästan brände i ansiktet, till det ett par solbrillor, vit skinnjacka och en underbart gullig unge, perfekt kombo.
Medans brudarna sitter kvar och lapar sol, kaffe & skvaller går jag med en konstig känsla i magen till butiken, där jag skulle göra min sista schemalagda dag- Torsdagen till ära.
Älskar att jobba i skobutik, men kan inte bara jobba extra (!) Måste jobba heltid- med blandade känslor det med.
Nu är det så- verkligheten hälsar på och jag är väldigt förväntansfull och tror inte på annat än succé!
På Torsdag gäller det- då börjar vuxenlivet på riktigt och hemma med barn-jobba-ibland-dagarna är över.
Jag kan själv.. Ni ska få se.
Om det var mycket tankar kring nya livet som komma skall som gjorde sig påmind inatt och gav mig sovsvårigheter eller om det bara var en natt med vampyrer och demoner utanför mitt sovrumsfönster är oklart, det tog ett tag att hitta john blund och få han att stanna hos mig natten ut, kände att han gång på gång lämnade mig och jag vaknar till.
Idag spelar de ingen roll.
Blir väckt av min alldeless egna prins som ger mig mina kläder och säger att vi måste gå upp, "Miiiio lällig, Mamma Affe"!
Vad spelar då sömnen för roll om man vaknar av sånt?
Kanske inte oförskämt pigg men lagom för att fånga dagen, svepa kaffe utan mjölk för att se om mjölken som spökar ännu engång och självklart med barnfilm i bakgrunden, dock inte bärgarn eftersom jag vet att han fortfarande sover (!) Däremot var ScoobyDoo vaken så det fick det bli!
Ibland är det hur lovely som hellst att vara den vuxna som bestämmer!
1-0 till mig vs. Bärgarn.
Vi måste göra slut, bärgarn måste se sig om nån annans huvud att spöka i, nån som vill ta över så varsågoda!
Barnledig helg ger mig iaf ett litet uppehåll- det finns nått positivt med allt, annars finns det faktiskt inte så mycket bra med att vara utan sitt lyckopiller!

Bra eller dåligt att så många läsare har hittat tillbaka till mig, vilka är ni där ute?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0