Huvudvärk

Ännu en dag med tendens till huvudvärk (!)
Slå ut eller försvinn, jobbigt att vara mittemellan!
Storstädning, och då menar jag STORstädning, upp i tak- ner på knä på golvet.
Inte ovanligt att jag står på knä, leker, letar leksaker under möbler, står även på knä ibland när det gäller känslor.
Tur att jag har nära till knähöjd så det går fort när jag ska upp och fånga nån impuls eller liknande.
Antingen går jag på impulsivitet eller så blir jag påmind om nått jag har förträngt, vilket händer ofta, jag förtränger sånt som är tråkigt eller jobbigt..
Det skulle jag bli varse om ikväll när jag kom på att jag inte bakat klart (!)
Öppnar frysen, håller för händerna på ögonen och önskar, bönar och ber att närvaron jag känt inte varit mina hjärnspöken utan nån snäll själ som bakat klart åt mig.. Tar bort händerna och öppnar ögonen och såklart har ingen bakat åt mig & jag vill gråta för jag orkar verkligen inte baka- inte ikväll!
Trött som den slitna småbarns mamman jag är, sliter jag lite i håret innan jag kliar mig i huvudet likt en apa och tar en livlina- ringer en vän som dels ger mig recept, inte ens det hade jag gjort innan och dels håller mig sällskap när köket fylls med vanilj och nybakt doft!
Lägger mig på golvet med ben och fötter rakt ut och skrattar åt mig själv, jag var roligast i samtalet enligt mig själv och känslan av trötthet och snart-kissar-jag-på-mig känslan daskar mig i ansiktet medans jag inte ens orkar ställa mig upp och kolla ugnen, ännu en gång kryper jag på knä!
Knäskydd önskas i julklapp så jag inte förstör mina långa och slanka modellben (!) För bilden av mig själv i spegeln med korta taxben är bara ännu en förträngning av en del av min verklighet.

Nerbäddad i nybäddad säng med Celine Dion i öronen är min meditation medans jag väntar på min pojkvän John.. Blund!

Think twice before you close that door-
Med det sagt stänger jag mina grön/bruna ögon och nynnar mig själv till sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0