Hjärnblödning

Fredag och pappa-Milo helg börjar så jag gör det jag är bäst på då, att jobba!
Mycket gäster och bäst kollegorna, vi bjuder givetvis på dans i baren och tryckaren blev våran folkkära Celine Dions "Twink Twice", så givetvis tog jag mig en svängom på dansgolvet med RedHair och ett högt tonläge!
Det var den roliga delen av kvällen, det tråkiga börjar såklart när städet kickar igång och festen ska städas undan och bevis på spritfest ska kastas bort.
Precis när Restaurangen är klar i det skick vi hittade den några timmar tidigare- som en fin Restaurang så börjar nått jag aldrig varit med om utan att svimma- det flimmar så för mina ögon att jag inte ser nått (!) När hoppar kamerateamet fram och visar sig för att berätta att jag är med nått slags dolda kameran program?
Efter ett tag går det över och vi styr oss hemåt till den lugnaste tillställningen för dagen, nämligen mitt fridfulla hem.
Det som brukar vara det iaf, hinner inte mer än lägga ner huvudet på kudden innan huvuvärken från helvetet är på besök och illamåendet som går att jämföras med en blandning av bakfylla och graviditet snabbt är i mitt ansikte!
Nu får jag hjärnblödning, eller?
Gråter, somnar och vaknar av smärta lilla delen som är kvar av natten- om vartannat! Tillslut är jag helt slut och solen skiner in genom mina nerdragna persienner, det är alltså dags att fånga dagen och den börjas på en läktare med ögonen vilandes bakom mina pilotisar på en baseball plan.
Lunch, fika och raggarrundan blev avklarat det med och trötta ögon gör sig påminda samtidigt som det bara är frågan om minutrar kvar till nästa arbetspass i baren.
Enda chansen att försöka dölja en vaken natt är med sotade ögon och så fick det även bli Lördagen till ära.
Fram med barhandduken och öppnaren och på en hundradels sekund var lokalen full med parfymdoftande unga människor med drinkar i händerna..
Det är då huvudet ska få sig en omgång till, som om det inte räckte med det som var natten innan? Migrän? Denna dag, skulle jag få en kassalåda på pannan (!) ..Sitter på huk och kassalådan trycks ut och slår självklart ut sig i mitt ansikte så det spricker precis ovanför ögonbrynet på mig, blod och tårar blev givetvis resultatet, tvättar av mig och konstaterar efter en blick på min tidigare vän spegeln att jag har ett jack i mitten av ansiktet, ca 1 cm långt och något djupt!..
Ut och fortsätta jobba, skakar drinkar och baddar mig själv i såret mellan varven resten av jobbnatten ut.
Det är alltså jag som är Scar i Lejonkungen numera, så när det vankas barnkalas nånstans så är jag volontärarbetare om temat är Lion King!
Varsågoda!
Vill egentligen inte resa mig ur sängen när Söndagen även den kommer för fort med för få sovtimmar, vill dels inte se mitt eget ansikte och dels orkar jag inte utsätta mitt huvud för mer den här helgen.
På nått övertygande sätt lyckas gymfantasterna få med mig in på ett svettigt gym när solen skiner utanför och faktiskt gick det riktigt bra för att vara ganska länge sen jag befann mig i såna positioner som att trycka ihop hantlarna i farligt läge ovanför mitt sargade ansikte och köra lite bröst, jaa det är sant, JAG körde bröst!
Middag, onyttigheter, gamla fotoalbum som dammats av och skratt som urartar till panikskratt med tårar och knipa-igen-så-jag-inte-kissar-på-mig-muskeln avslutade min Söndag och helg!
Min berg&dalbana börjar tappa fart och jag är klar med åkturen för denna gång, nu längtar jag något så enormt till morgondagen då min vackraste i livet ska komma hem igen, hem till mamma där han hör hemma, och förens då släpper mitt hysteriska uppträdande min kropp för att vila upp sig till nästa gång.
Äntligen ny vecka, Äntligen vardag, Äntligen börjar min heltidstjänst & sist men inte minst min levande lyckopiller burk kommer HEM!
För jag är lycklig.. Fööör jag är lycklig..


12 timmarsjobb, drinkar, musik, folk, migrän, roadtrip, sprucken panna, sol, gym, skratt, blod, tårar, onyttigheter & 5 timmars sömn på en hel helg ger mig all rätt att stämpla ut med gott samvete!


Kommentarer
Postat av: Karin

<3 :(

2013-04-28 @ 23:51:51
URL: http://karinssnurriga.devote.se
Postat av: Anique

Vart har du fått heltidsjobb? :) Det låter underbart iallafall =)

2013-05-08 @ 01:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0