Helgen

Efter en Fredag med tjejmiddag & skvaller var energidepåerna påfyllda så det räckte för att kicka igång ett arbetspass på Lördag förmiddag. Finaste rödhåriga vän och min trollunge ute i solen med picnic och fotboll resulterade i ännu en påfyllning! Jag tankas full.. Inte på alkohol utan på energi och glädje, med närmare eftertanke finns inget att klaga på gällande mitt liv och min vardag, har jag kommit så långt med min reparationstid efter en del motgångar att jag faktiskt är jag igen? Hon blonda, lilla, spralliga och tokiga tjej som alltid skrattar och gör hyss? Som det sagts om mig back in the days? I'm back! Och nu- denna gång är det på riktigt.. Jag lovar och svär att ingen eller inget ska få dra ner mig i träsket med lera nå mer. Jag är så redo att börja leva som den Maja jag är skapt till och ingen/inget ska få ändra mig! Ta mig som jag är- awesome, eller lämna mig ifred, deal!? Bättre sätt att fira min åtkomst och återupplevelse än att sitta långt in på natten och skvallra med vackraste kompisen i varsin soffa, med endast godis & chips påsarna emellan, det finns inte! Inte undra på att jag låg långt in på morgonkvisten i min stora säng och vred mig, kick på livet gav bubbel i huvudet och sömnen var spårlöst, men heey vad gör det? Vaknade ju ändå efter några få timmars sömn av att betydelsen kastar mina kläder på mig & vips så var vi redo att fånga dagen- vår enda lediga dag ! Day off, no make up, promenad med vän och barnen som springer runt våra fötter med Converse skor på- komplett vårkänsla av dagen. Våren är min årstid och jag känner mig.. Typ pirrig och sprudlig! Inte pirrig som i kär, men pirrig. Den dagen jag blir kär kommer alla på riktigt märka det utan att jag säger nått, händer inte ofta att jag blir kär.. Tyvärr! Jag är en sån DÄR tjej som antingen skrämmer iväg killarna eller hittar små fel som blir stora fel i min "perfekta" bubbla av hur en kille ska vara för att passa mitt (för mig) perfekta liv. Har aldrig nöjt mig med mindre och tänker inte börja göra det heller! Lika sant som att skit ska skit ha, bäst förtjänar det bästa! Simple! Frågor på det? Bakom skratt, galna tankar och en hel del varför? Bygger jag och Redhair upp våra drömkillar, lite av han, lite av det, tänktet som han.. Voila- dream man! Perfektion i min bubbla- tatueringar, markanta kind & käkben, raka tänder, sexiga läppar, slit vänligt hår, bra med barn, snäll, ärlig, en jävel i sängen, omtänksam.. Ska jag fortsätta? Sätter stopp där och önskar att jag ännu en gång kunde sätta stopp på veckans bästa dag- Sunny Sunday! Solen har gått ner, Betydelsen sover, Redhair har lämnat B-Gatan och även doften av nybryggt kvällskaffe har försvunnit, det är dags för mig att pausa tankarna och krypa ner i mina vita sängkläder och möta drömmarna.. If he dont chase you when you walk away- Keep walking! Just sayin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0