Förändring!

Svarta möbler- bruna möbler- vita möbler ✔
Blond-svart-brun-blond-brun-röd-blond ✔
Plötsligt får jag infall att förändringar ska på besök, det ena med det andra- jämt!
Jag kan inte byta möbler som underkläder & inte heller färga håret om jag vill ha nått strå kvar när jag snart ska ha 30 års kalas. Logiskt!
Men inte heller kan man vara nöjd och tillfredställd om man är Maja ADHD Damp impulsiv uttråkad galen vatanen!
Ni hör ju själva att alla mina mellannamn inte speglar en timmes eftermiddags yoga eller meditation i duschen så som på jobbet!
Så efter en dejt med min finaste så kom infallet jag endast våga tänka lite försiktigt på annars, att plocka ut navelpiercingen (!) separationsångest blandat med nöjdhetskänslaoch rädsla!
Separationsångest eftersom vi hängt i gäng i 13 år, Nöjd för att det är en förändring vilket jag behöver för att inte dö, rädd för att jag kanske plockat bort en del av mig själv!
Piercingen har varit med när jag tog första fyllan, när jag bestämde mig för att ge bort min oskuld, när första bläcket nuddade min kropp, första jobbintervjun, första förlovningen, första uppbrottet, när jag tog mitt liv i några väskor och flyttadd från allt för kärleken nr 2 i livet, andra förlovningen (!), kisset på graviditets stickan, andra uppbrottet och alla känslor från skratt, gråt och hysteri!
Och så tog jag bort henne igår innan jag la mig i sängen och kände mig lika naken som Maria Montazami känner sig utan sitt läppstift!
Men naket är 2013- blotta dina känslor, slit fram alla tankar & kasta av dig alla kläder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0