Idag

Hinner springa runt som en yr höna och slita åt mig shoppingkassar innan Litrn skulle hämtas hem.
Rotar runt i väskan efter min iPhone eftersom det vankades fika på B-gatan idag igen, idag tänkte jag vara bra på nått jag annars är sämst på- att hinna svara !
iPhone hittad i kaoset samtidigt som en känsla av nått-fattas smyger över mig.
Vad kan jag nu glömt?
NYCKLARNA!
Nycklarna ligger inlåsta i lägenheten och Mr M är på jobbet i Örebro, svärmor som har extranyckeln är i huvudstaden (!)
Skottpeng på mig.
Finns ju liksom inte så många andra människor i världen som jag kan bli så trött på som på mig själv.
Hur ska livet se ut som 70 åring när jag är helt sinnesförvirrad som 25 åring ?
Aa jag erkänner, jag är inte 20 utan 25 år. Jag har valt att skippa åldersnojjan och fundera på annat, Åå mycket finns att fundera på !
Min bättre halva ger sina nycklar till sin kollega som får åka till mig och lämna nyckeln så jag får komma in med mitt barn och mitt fikasällskap som fått suttit ute med take away kaffe som jag köpt, ställt under vagnen i korgen och gått i slowmotion för att slippa 2 liter kaffe i Milos vagn (!)
Ingen blir ens chockad av att jag kommer med kaffe under scootern och förklarar läget, det var asså inte så otippat då det gäller mig.
Likt förbannat blir jag så trött varje gång, borde jag inte vara van ?
Går allt att vänja sig vid ?
Går kanske att jämföra med känslan av besvikelse, går ju inte heller riktigt att vänja sig vid trots att det faktiskt händer några gånger under ett liv.

Trots det blev dagen underbar med mina fina vänner som dessutom skämmer bort min betydelse med leksaker, godis, bus och kärlek.
Och super snygga smycken bor nu i min redan överfulla smyckeslåda och förbereder sig för fest på Lördag !
Jag lovar att sätta er främst och visa upp er, för det är ni värda- fina krimskrams kedjor !



Kommentarer
Postat av: TIINA

Fina underabara virriga du...lägg en extra nyckel i plånboken! :)

2012-09-27 @ 09:21:00
Postat av: Karin

<3

2012-09-27 @ 21:05:42
URL: http://karinssnurriga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0