Dags igen!

Måndag morgon, stickande klump i halsen och påsar under ögonen.
Som det ska vara på Måndagar ?
Sitter på bussen som ännu inte börjat rulla samt en busskörare som lämnat mig ensam på hans fordon.
Med musik i öronen och gungande ben med högklack på foten tittar jag ut genom de stora fönstrerna och tittar på folk.
Undra vart alla ska ? Är alla nöjda med sitt borta-från-hemmet-syssla ?
Inte bara på krogen utan även nu har jag lyckats konstatera att brudarna i lilla nya staden är mycket snyggare än killarna, lyllos dom som vill ha en flicka och värre tvärtom.
Gungar vidare en stund tills jag nått min slutdestination- jordens ände.
12 timmar på psyk idag, What Else en Måndag som denna ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0