KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS, DET KAN KOMMA STÖTANDE MENINGAR!

Liten är inne på dag 4 med spy och bajssjukan och jag vet ärligt talat inte vem som är mest utmattad av detta?
Mellan spyor och rinnande bajs på låren är Milo glad och sprallig, vilket jag tackar gudarna för!
Tycker så otroligt synd om honom när jag ska byta blöjan och han gråter högt för att det gör ont efter att jag torkat och bytt blöja minst 8 ggr under dagtid.
Stackars älskade skönhet!
Jag älskar han så och tycker så otroligt synd om honom att jag också vill gråta. Jag känner hans känslor och lider med honom.
Efter att ha nattat en trött och gosig unge andas jag ut och samlar ny energi genom min livlina iPhonen som ringde upp barndomsvän, bollar fram och tillbaka om gamla minnen, barn och framtiden utan att egentligen bli ett dugg smartare men ändå så mycket skratt och energi, största frågan vi ställde oss var om man är vuxen när Fredsgsmyset går ut på dåliga TV program hand i hand med sin kärlek med en ostbricka och ett glas rött ? Vuxenpoäng? Isåfall förblir jag ung och omogen.
Efter ett långt samtal värmer jag gammalt kaffe i micron och hinner precis slå ner rumpan i soffan när ett obehagligt ljud hörs från sovrummet, skyndar in i det mörka rummet och stanken av spyor slår mig i ansiktet som en käftsmäll, tänder lampan och ser Milo som helt tyst försöker spy men inget kommer, kanske för att det redan ligger 100L brevid han?
Slänger upp Milo på armen och trycker till över hans bröst och ut kommer en liten äcklig bit som förmodligen fastnat (!) panik!!
Sen kom hans skrik och tårar, likaså mina tårar!
Tårar av rädsla, utmattning och medlidande.
Med våra krokodiltårar mötandes på mitt bröst och mitt hjärta som precis börjat slå igen tvättar vi rent oss och myser ner oss kramandes i soffan.
När jag kommer på att sovrummet är i uppror blir jag hysterisk inombords och givetvis stressad över spyorna som ligger och gottar sig i sängen, Liten somnar om och jag blir helt tom.. Tjuvkikar in i sovrummet och vill på riktigt dö!
Vädra, tvätta, döda baciller, bädda om.. Kan jag andas ut eller blir det en vaken natt?
Mina finaste sängkläder ska få åka kana ner i röret till stora tunnan för att slutligen nå slutdestinationen- sopbilen.
Hoppas inte att det kommer en pust av surt när bilen mosar allt så gubben i bilen kommer dö, inte vill jag ha ett liv på mitt samvete!
Så kan Onsdag se ut- men det är inte rätt!
Utstämplad för idag 22.40, ny dag imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0