Crazy

Va händer? Vuxna karlar åker skridskor och jagar min största skräck- pucken!
En gång i tiden har en puck spräckt mitt ögonbryn och jag sitter med fult ärr för det idag.
Hur som hellst, spräckt ögonbryn eller inte jaga pucken-göra mål, supportrar, bråk, poliser mm !
För vilken anledning liksom? Varför måste man slåss för att man hejar på olika lag, för att vända motparten till att heja på det lag man själv hejar på ? För att man har svårt att acceptera att andra tycker olika? Bekräftelse på nått?
Fredagen bjöd som sagt på det största som någonsin händer i Karlskoga- Hockey !
Gapandes och skrikandes pojkar och gubbar i kvällsmörktet när jag beger mig till helgjobbet, mycket folk, mycket alkohol för vissa och några timmar senare är jag slut i huvudet och stämplar ut 02.30 för att mötas av en ny dag, allas våran favorit dag, allas lediga dag- Lördag!
Skojobb-lunch hos underbara svärföräldrar-familjemys och dags för jobb nr 2 att så småningom kickas igång!
Jätte mycket folk, mycket alkohol, kassa srul, kort tålamod, huvudvärk och bra försäljning och Lördagen lider mot sitt slut och jag har underbara kollegor att tacka för energy-boost.
Snart kommer ledighets kommittén och hälsar på som alltid på vardagarna, halvtid hinner jag göra på två dagar- resten är lyx!
Efter kaffe, redbull och för många cigg är magen trasig och uppsagd, ohälsosamma helger ger mer pepp på vardagliga nyttigheter..
Vilodagen är här ! Exalterad !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0