20120626

Dagens snurr..
1. Snygg-galen-underbar och framför allt saknad vän fyller år idag !
Tänker då givetvis lite extra på detta energiknippe dagen till ära.
Hon med stort H liksom..
Alla galenskaper och äventyr av alla dess slag har gjort att jag idag kunnat slagit mig till ro med stort bagage.
 
2. Hur svårt kan det vara att fixa så min älskade blogg.se app ska funka- känner mig lite handikappad utan den om jag ska vara ärlig, hur töntigt det är låter.
Om sanningen ska fram..
 
3. Dagens dilemma är i vanlig ordning framtiden. Titt som tätt kommer verkligeheten ikapp och det är verkligen dags att hitta the-dream-work !
Söker och kikar på alla möjliga jobb men finns inte mycket att hurra för.
Kan inte jobba som lärare i persiska, som socionom eller psykolog, då blev det inget kvar till lilla mig.
Och återigen behövs utbildnig till allt- men jag vill ju liksom inte plugga mer.
Om jag inte läser vidare till sjuksyster som så länge varit min dröm så kommer jag hamna på någon närbutik där mjölken kostar 14 kr/L och dessutom är minst 3 dagar gammal, där det inte är städat på flera år & det luktar nått skumt, en blandning av tidningssvarta & gubbsvett. Största händelsen på hela arbetsveckan är när hänt extra kommer inbuntade och kärringen i kassa kön berättar om sina klimatkeriesvettnigar (!)
DET FINNS LIKSOM INTE I MIN PERFEKTA BUBBLA SOM OFTA FLYGER HÖGT UPP I SKYN.. FÖR HÖGT !
 
Blev riktigt rädd faktiskt när jag lät mina tankar fara fram åt det hållet.. Hujedamej.
Tills min utbildnind är klar &  dimpat ner genom mitt brevinkasst forstätter jag med rumplyft & sit-ups medans godisskålen ligger redo och väntar på mig.
 
 
!
 
En helt vanlig Tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0