otursdag

Inte sovit många minuter inatt, inte pågrund av att jag har en liten kille eftersom han sover som en stock på nätterna utan för att jag har haft så fruktansvärt ont i magen och legat dubbelvikt.
Kom från ingenstans och försvann några timmar senare !
Så var det med det liksom.
Trött och stressad som man är så sätter jag mig på toan och efter kommer Lilleman som ett skott.. MAMMA MAMMA MAMMA , klättrar på mitt ben och vill komma upp, med hjärnan vilandes släpper jag allt och försöker få bort han & hans naglar i mit lår.. Plask !? Och Iphone fick sig en simtur (!)
Va fan !? Varför skulle jag ha med den på toa ? Hur kunde jag glömma att jag hade den i handen och släppa ?
Fönar min vän & torkar hyseriskt, tiden går och vi får i vanlig ordning springa till dagis, hej å hå.
Man ska väl motionera innan frukost ?
Enda rätta medans Liten är på dagis och Iphone på torken är att vila för att få ordning på kaoset i huvudet,
kaoset jag själv startat.
 
Med ett diskberg större än mig,dammsugaren framme och i väggen och solen skinandes åker vi ut med båten för att avnjuta familjetid och mjukglass.
Lekparkshäng & tappert försök att gömma MIN glass eftersom Liten gärna vill ha båda händerna fulla..
Gömmer handen med mjukglass på väg att smälta bort bakom Milo´s rygg, och hans huvud far fram och tillbaka ,från höger och vänster, MAMMA MAMMA MAMMA !
Det var kört och på nån sekund övergick det från min glass till Milo´s glass, överlycklig springer han runt och slickar på ena glassen sen den andra, tills båda låg i sandlådan.
 
Vinden i håret, Liten sovandes bak i båten, musik på och strax påväg att tända en cigg,
LIVET HAR SINA GODA STUNDER!
Slår självklart i nått och nageln gick av lång in på fingret (!)
Varför just jag ? Just idag ?
 
Lägger mig & kramar lill-kungen innan jag lyckas elda upp nått i hemmet, för jag av alla människor skulle lyckas.
Men jag har ju iallafall tur i kärlek, pilutta dig !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0