mitten på veckan

Veckorna rusar iväg och snart är det dags för min bättre halva att ta semester, själv fortsätter jag med allt i superfart i vanlig takt & känsla.
Funderar skarpt på vart sommaren är ? Är det här allt vi får ? Inte är det så stekhett att jag skulle slänga mig på beachen med en liten bikini på.
Dags att börja införskffa nya höstkläder, åå jag längtar ! Garderoben ska få sig en omgång.
Enda sommarplaggen som kommer komma till mig är två klänningar som jag väntat för länge på, väntar och väntar men tycks inte komma.
Dresscode på Lördag är nämligen klänning för tjejer och skjorta för killar, letat som en besatt efter en klänning som är jag och det har inte varit det enklaste.
När jag väl hittade två som kanske skulle pryda mig så är det stopp nånstans på vägen, kanske är det så att posten tagit ledigt & rest bort med min sol ? Det är väl därför jag varken får klänningar eller sol till mig, typer !
I värsta tänkbara senariot får jag köpa en sista-minuten dress, det fasar jag för.
Nåväl medans resten av världen har mycket värre problem än så känner jag mig en smula ego & dum.
Medans mitt ego ändå är på besök passar vi på att träna & sola medans betydelsen är och leker med sina kompisar på dagis, man får passa på när tillfälle erbjuds.
Innan tiden helt har slagit ner mig ska jag skynda ner till mitt andra hem, två trappor ner-två hus bort- grottan även kallad tvättstugan.

Vad är väl bättre att fira Lill-Lördag på än i baren ?
Såklart inte framför utan bakom..
Framför blir det på Lördag i den djupaste dimman i gamla Bästerås- som jag längtat!
Nedräkning pågår kära vänner & fiender.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0