vägrar sova

Uppesittarkväll, jul, mellandagar, nyår..
Klart att rutinerna gällande sovandet för
lilla kungen på B-gatan ändras.
Så igår när jag tyckte att det skulle vara kväll & sovklockan ringt flera gånger om
skrek Milo i ren protest.
Grät, skrek, gnällde,
rev & bet mig.
Han skulle minsann inte sova.
´Mycket roligare att vara uppe med en trött & sur morsa ?´
I 5 timmar försökte jag tappert att få han att somna ,
men inte.
Känner hur tårarna är på väg eftersom jag efter så lång tid inte kommer någonvart,
envis som jag är så ger jag mig inte.
MILO SKA SOVA !
Mr M kliver in efter ett långt arbetspass och får syn på sin älskade lilla son som
inte vill sova,
och tar med honom upp till vardagsrummet.
YES!
Allt jobb i onödan.
Och tjurar ett tag tills jag somnar.
Dag nr 2,
jag tänker inte ge mig,
och tydligen inte Milo heller.
Hur ska vi göra nu
när båda är lika envisa ?
Hmm..
Efter mycket gnäll och protest somnar det finaste jag har i sin säng,
utmattad & men sin hand i min.
Smyger försiktigt bort min hand för att ta några stolta steg till vardagsrummet och börja
min egentid som jag inte haft på så länge.
´Om det finns en Gud,
se till att han sover natten ut nu´

Envisare unge får man leta efter ♥

Kommentarer
Postat av: TIINA

Åh...vi har samma problem med sovandet just nu...Inget och jag menar verkligen inget funkar! Hoppas det är en fas! Kramar! <3

2012-01-03 @ 22:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0