Hysterisk !

Andra har en deadline på saker som ska göras- några timmar eller kanske några månader ?
I mitt fall med penseln i högsta högg och färg på hela kroppen och med nya slingor- inomhus färg!
Tänker att för varje drag med penseln så hinner jag en gång till .. Åå en till !
Stressar och är smått hysteriskt eftersom jag måste bli klar- går inte att ta resten senare..
Och tiden är knapp på Milo oftast bara sover små stunder!
Glömmer att andas, bara drar som en dåre med penseln i 100 km/h och nynnar på:
Jag ska måla hela världen lilla mamma. Även låten i huvudet går väldigt fort..
Varför ?
Det går väl inte fortare att måla för det ?
Hinner precis lägga ner penseln som ser ut som en igelkott med spröt åt alla håll, då sirenen låter från sovrummet och det är konstaterat att Milo vaknat,
Svettig & arg eftersom han sovit med jackan på efter våran promenad!
Ställer mig på tröskeln till köket och tittar ut över mitt verk !
Handen på hjärtat så är jag fan sämst på att måla- vilket redan är beprövat sen förr.

Med mitt tiny ass nedbäddat under vita täcken mumsar jag på frallor till dåliga TV program!
Längtar till andra halvan kommer innanför dörren och får se vad jag ställt till med lite här & där..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0