Galen

Nya lampan sattes upp i vardagsrummet av min handy Mike igår, senare när jag leker på golvet med Lillisen ramlar lampan ner en bit!
Jag varken når eller orkar ge mig in på vad det kan innebära, Mr M konstaterar att vi måste limma fast kontaktdelen som lossnat från taket av okänd anledning, spöke ?
Alltså skulle jag köpa lim under min dagliga powerwalk, inte fan kommer jag hem med nå lim, såklart inte!
Andas- mata Milo och ut igen för att köpa lim.
Med 10 kg bebis på armen och en påse från Ica går jag med tunga steg upp för våra tre trappor till kojan..
Lycklig att äntligen vara hemma vrider jag om nyckeln och andas..
Då drar Kompis ut i trappen och för varje gång jag ropar så springer hon lite längre ner (!)
Mitt i trappen med koll på skrikande bebis i hallen och dampkatt nere i trappen och springer känner jag mig galen - mer galen än vanligt !
Hur fan ska jag kunna hämta katten när Milo är själv inne ?
Eller ska jag låta katten springa sitt maraton och hoppas på att ingen öppna ytterdörren så hon sticker ?
Med nycklarna i handen och med springsteg möts jag av Milo som kommit ut i trappen och kanske hoppats på en till sväng ute ?!
Vad gör man ?
Inte lätt alla gånger när ensamstående veckan är i sin kraft.
Mutar katten med godis fast jag egentligen inte alls vill ge henne nått !!
Såå äntligen kan jag ta av mig jackan som slickat min kropp med hjälp av svettpärlor!
Hej å hå.. Vad det går !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0