Busligan

Dags för kvällsgröt och vägran.
Sätter Milo i sin babysitter i vardagsrummet och ska ge första skeden gröt.
Flax med armar resulterar i gröt överallt, nytt försök och gröt överallt återigen!
Pappas tur att försöka -även samma resultat där.
Brer en macka och ger Milo istället,
nått lär han ju äta innan sängen kallar!
Sliter mackan i massa bitar och kastar runt sig, mosar mackan mot bordet med knyten näve så den blir platt och mosig,
trycker ner mackan med smöret neråt mot mattan ..
Jag suckar och vill börja gråta för att jag är så slut efter en gnällig & sjuk period..
Säger ajaj gång på gång och känner mig som Gestapo!
Med mina trötta ögon tittar jag på min busunge och ler.. Envis, kort temperament & helt underbar !
Sneglar på Mr M som sitter och verkligen försöka hålla sig för skratt..
Min tur att hålla mig skratt !
Hur ska man kunna vara hård och stark när man totalt smälter av kärlek & lycka när man tittar på sitt barn?
Jag är en dålig mamma!!

Glassmaraton & skräckfilm i sängen-
Kramar & täcken ..
God natt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0