Mamma

Dessa mammadagar hit och dagar dit !
Jobba eller inte ?
What to do ?
Har funderat massor fram & tillbaka,
utan att bli klokare !
Kom tillslut fram till att vara hemma ett tag till.
Eller ?
Liten är Liten nu och aldrig mer, jobba hinner jag ?!
Fattar för ovanlighetens skull nada (!) av försäkringskassans hemsida så mamma tolkar för mig, om jag fattar ?
Tolkningsfråga.. Kanske kanske inte !
Bestämmer mig hur som hellst att lägga om dagarna när Millis somnat..
Trycker, räknar, kollar kalendern & funderar.
Klart !!!
Eller ?
Nää självklart inte, givetvis har jag gjort nå knas och inte fattat vad jag gjort så hur kan det sluta ?
Blir arg, välkomnar demonerna & känner hettan i ansiktet stiga,
medans jag sitter högröd i ansiktet kommer min kära vän - Dampet !
Tar en livlina och ringer en vän..
Nya andetag & några cigg senare är jag redo att ta tag i hemsidan igen och göra om IGEN !
Gör om gör rätt..
Tada..
Klart och ordentligt och rätt!
Yeey, 1-0 till mig.
Resultatet blev alltså hemma med Liten tills vi får dagis eller till September !

Somnar gott !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0