Inte till vanligheterna!

Två saker har inträffat denna kalla vinterdag som inte hör till vanligheterna..
Plötsligt händer det, right?
1. Efter att ha pratat med min fina mamma och fått tårar i ögonen för att hon alltid, verkligen alltid tänker på alla jämt så vill jag med vara som hon, givmild med ett hjärta av guld! Hon ska ner på stan imorgon och köpa leksaker till barn som inte får några julklappar, till barn som hellre skulle hoppa över julen för att dom inte har någon som bryr sig, eller inte finns.
Det var då jag bestämde mig..
Några trappsteg senare och Milos rum fick sig en omgång, en stor påse leksaker flyttade ut ur minis överfyllda lekpalats och följde med bilen tillbaka till Västerås och slutligen kommer det till behövande barn.
Till er alla, från allas våran Milo- en riktigt god jul!

2. Eftersom att inte fått bort oljan ur håret, fick det blonda barret sig en rejäl omgång i duschen, av inte mindre än Mr M's öl.
Alltså inte som i "ta ett varmt bad med en kall god öl" utan mer med betoning på "snabbdusch så inte Milo river lägenheten och vänt upp och ner på en ljummen öl över huvudet som rinner i hela mitt ansikte och luktar alkis".

Nått som däremot hör till vanligheterna är att Liten är hyperaktiv och speedad, och vägrar sova.. Ikväll.. Igen.

Hej å hå!


Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

Nu fick jag tårar i ögonen! Vilka fina människor ni är du o din mamma, tänk om alla vore så :)

2012-12-12 @ 10:10:39
URL: http://annasarajohansson.blogg.se
Postat av: Karin

Åhhh blev helt inspirerad nu!!!

2012-12-12 @ 14:36:59
URL: http://karinssnurriga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0