Dec. 21, 2012

Och inte idag heller kommer historian om det avslutade förhållandet! Tyvärr mina vänner och fiender! En vacker dag kommer Bibeln stå här men inte ännu!

Istället focuserar jag på Milo, min familj och att försöka skratta mycket, å jag lyckas- jag är fan bra.
Ena stunden är livet på sne andra stunden är livet bra, som annars i vardagen!
Kan ena stunden känna att jag vill ta en spade och gräva ner mig.. Eller nån annan, tills jag styr upp tankarna, det finns dom som sitter med fruktansvärd magknip för att julen står för tröskeln, för att det inte finns nån familj, eller för att julen består av fest, kaos och fylla!
Fruktansvärt, men vanligt i vårat samhälle.
Jag har det bra.
Dagen spenderades bland hysteriska julfantaster på stora Erikslund, med mina favoriter i spetsen!
En blandning mellan osmarta kommentarer och samtalsämnen som spårar gör att bilen vinglar fram genom snön för att skrattet tagit över !
Skräpmat-paket till mini-bus-lek-kärlek och massa kaffe!
Runt huset ute på landet har mörkret slagit till sedan länge och jag kan inte låta bli att tänka på alla spöken som förmodligen kommer hälsa på mig inatt, rädd som en mus lyssnar jag på snarkningar från varje hörn och funderar själv på att sova, men ju fortare jag somnar ju närmare kommer jag julen- grinchen är fortfarande i mitt huvud & jag bävar för att höra julklapparna läsas upp och höra ekot från " god jul Maja & Micke önskar.." Eller "god jul Milo önskar pappa & mamma" . För vi finns inte längre, inte tillsammans iaf.
Tillslut kommer allt kännas normalt men idag är det fortfarande overkligt att tänka tanken på att jag är singel med småbarn.
Nog om det..

Morgondagen bjuder på äventyr, jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad tråkigt.. Han verkar ha kommit över dig snabbt. Idag sågs han tillsammans med Madde Tallberg. Fast de kanske bara är kompisar.

2012-12-22 @ 13:05:59
Postat av: Galenpanna

Jag är singel och styvpappa med vagina, du kan bara tänka dig hur det känns! Hahaha! Det här klarar vi darling :-*

2012-12-22 @ 13:46:29
Postat av: Galenpanna

Jag är singel och styvpappa med vagina, du kan bara tänka dig hur det känns! Hahaha! Det här klarar du darling :-*

2012-12-22 @ 13:48:43
Postat av: TIINA

Åh...Allra finaste Maja. Livet ter sig konstigt och tar oväntade vändningar ibland. Jag tänker på dig. <3

2012-12-22 @ 20:43:00
Postat av: E

Va tråkigt att höra.. À ledsen jag blir. Trendig massa styrke kramar!!

2012-12-23 @ 08:48:36
Postat av: Anonym

Hallå Maja!
Har läst din blogg rätt länge å kommenterar aldrig, men nu var jag verkligen tvungen!
Jag lider verkligen med dig! Ingen tröst nu, men kanske skönt att slippa leva i en lögn och ju tidigare du "kommer undan" desto snabbare kommer du må bra igen, många karlar är svin, tråkigt att du var tvungen att haffa en, det är det som är det jävliga, man vet aldrig vem som är ett svin och inte...
Jag vet ju egentligen bara vem du är, känner ju inte dig, men min bild av dig är att du är en stark tjej som inte tar någon skit av någon å jag hoppas att min bild av dig är sann, lite av det har du redan bevisat eftersom du packat och dragit å det är starkt! Kämpa på och god jul och gott nytt år! Kram

2012-12-23 @ 12:19:35
Postat av: Emelie

Glömde skriva mitt namn i min tidigare kommentar till dig, var inte meningen att det skulle bli anonym! :)
Kram Emelie

2012-12-23 @ 12:23:50
Postat av: Karin

Vi ställer upp och är extramorsor hela bunten!!! Hörredu Anonym om man skriver en sån sak kan man väl stå för det och skriva sitt namn? Om du nu tycker det e så tråkigt som du skriver...just sayin'

2012-12-23 @ 13:23:00
URL: http://karinssnurriga.devote.se
Postat av: Petra

Finns nog ingen unge som har så "många" mammor som lilla kungen =)
Julklapparna väntar på er "här hemma"..Längtar som tusan tills på tisdag!!
Till Anonym: Du tycker inte det är ett dugg tråkigt utan gottar dig i denna låga historia..

2012-12-23 @ 17:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0