Patrask och tattare

Ner för alla våra trappsteg och öppnar dörren till förrådet för att ta ut Milo's vagn för att bege oss mot dagis & jobb, när vi upptäcker att nån har snott min cykel (!) tattare- köp egen !
Det som gör mig mest äcklad och förnedrad är tanken på att den som inte får lön på sitt konto och måste sno saker kanske har suttit sina skitiga händer på barnvagnarna, vill kräkas på tanken att nån inkräktat på vårat liv!
Det handlar inte om cykel i sig, för den är ju inte oersättlig utan det handlar om att jag kännermig kränkt!
Jag har sett en ful typ i förrådet där förut och när han såg mig fick han bråttom därifrån, självklart tittar jag runt eftersom jag är så misstänksam jämt, litar inte på många människor då de flesta är som ormar! Och mycket riktigt finns det Inge nya saker i förrådet, han har asså bara kollat runt, då flyttade jag bort cykeln eftersom jag förstod vad han tittade på.
Denna gång vad jag tvungen att ställa tillbaka cykeln och den hann stå där i några dagar!
Sämsta av allt är att det bara är dom som bor i trappen som kommer in i trapphuset då vi har brickor som låser upp dörren som annars är låst dygnet runt, inga brytmärken på förrådd så även där måste det vara nån med nyckel plus att min fina svarta damtralla med Milo's barnstol där bak även var låst!
Min egen granne har asså snott min cykel (!)
Hur mycket kostar det att hyra nån som tar knäskålarna på han?
Arg och äcklad är vad jag är!

Tur att jag fick en ny elvisp av Milo i present så jag får focusera på annat imorgon- baka baka liten kaka!





Kommentarer
Postat av: Karin

Bajsmänniskor som inte vet skillnad på ditt och mitt :(

2012-08-21 @ 21:33:28
URL: http://karinssnurriga.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0