Måndag

Skönt att återgå till rutinerna i vardagen igen efter ledig helg & kalasande högt & lågt .
Älskar att se fram emot nått & längta- men lika fort dagen med stort D dyker upp så längtar jag till vardagen med våra rutiner & to do listor.. Japp sån är jag- vill gärna ha kontroll över vad som ska hända & planera mycket, kanske för mycket ?
Vill gärna planera allt gällande flytt, möbler & saker- i mitt huvud är det perfekt och jag får upp bilder på hur det kan se ut, försöka förklara för nån som inte är i mitt huvud hur tänket går är nästan omöjligt, eftersom jag är en blandning mellan sportkommentator i tempot i munnen & uppspelt så salivet sprutar som på en hungrig hund.
Jag vet hur jag vill ha det- så det så !
Övertala sambo om byte av saker lite här och där är inte det lättaste det heller.. Vanligaste svaret när mina idéer sprudlar & hjärnan går på högvarv- nästintill överhettning är: vi får se när vi flyttat in. Låter vettigt för dom som inte är kontrollfreak ? Det visar ju, det gör det ju liksom. Men jag vill inte vänta, jag vill inte "vi får väl se" Jag måste veta!!
Förskingrar tankar på annat sätt..
Rumble- längtan efter bästa vän som kommer imorgon & dåliga TV-program.
Måste skaffa en kvällshobby som är hemma, inte tar för lång tid & inte låter för mycket eftersom Kiddo tar natten runt 19-20, förslag ? Någon ?

Medans regnet slår ner på taket njuter jag i våran nybäddade säng, andas in doft av sköljmedel tills jag blir hög & somnar! Godnatt ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0