Idag

Smyger runt i lägenheten och tittar mig för, sätter igång tankarna om vad jag hunnit åstadkommit här på tredjevåningen på B-gatan i lilla nya staden.
Första intrycket när jag för första gången satte mina två 35or i hallen, festerna, barntillverkningen, första bebis-skriket, fika med nya vännerna..
En ny del i min självbiografi, en liten del av det som kallas livet, det långa och lyckliga livet, det som alla förtjänar.
Dags att ännu en gång skriva ett nytt kapitel- det är väl så det blir spännande läsning ?
Så livet ska funka enligt dom som vet ?
Själv blir det många "första gången" för mig, och man lär sig & får erfarenhet.
Den nya lägenheten som måste få ett namn som den förra hade (kojan), kommer att ta mig till vuxnaretider, förändringar & mer pepp&action.
Vad ska boendet få heta ?
Säger adjö med nöjd blick, myser ner mig med varmt kaffe med mer mjölk så färgen blir ljus beige medans Mille sover.
Snart ska jag andas ny luft och välkomna fortsättningen !

OM jag skulle skriva en självbiografi skulle bokomslaget vara rosa.. Såklart!
Sån är jag..

Leta reda på tiden och kicka igång den så den går som den ska- sen ska musklerna få arbeta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0