Feber & mmf

Milo får feber mitt på dagen - svetten blir till pärlor i pannan & knottrorna växer på hans små perfekta baby-armar.
Ska han ha mycket kläder på sig för att krympa knottror eller lite kläder för att minska pärlorna ?
Tycker det är bland det värsta som finns att inte kunna göra nått när Liten mår dåligt- om jag ber tillräckligt mycket kan vi då byta plats ?
Febern gick ner och jag började se tendens till Milo bakom feberskalet - phu !

Regnet droppar fortfarande utanför fönstret där nytvättade & strukna gardiner hänger så promenaderna & utelekarna lyser med lika stor frånvaro som solen & våren.
Tänker varje kväll- imorgon kanske ?
För Milos skull ? Kom igen vädergudar där uppe bortom molnen.

I skafferiet bor Marshmallowsfondant i ljus turkos färg till tårtan som på Söndag byter ut min baby-boy titel till Kiddo,
jag har verkligen ingen bebis längre- inte haft på länge & självklart är jag sist ute att inse detta faktum som gör mig både stolt & livrädd.
Samtidigt har en blå-mönstrad blus flyttat in i min redan överfulla garderob, där kläder ligger i högar likt lutande tornet samt bor för många plagg på samma galge- men finns det hjärterum finns det stjärterum, right ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0