varför jag ?

7.00- tvättstuga och jag springer ner strax efter,
såklart!
Tidsoptimist- Javisst!
Snurrig, trött & början till blindhet (?),
fattar knappt vad det är för dag eller vad klockan är,
får en kämsla av att jag kollat fel på tiden och såna känslor brukar stämma..
Kollar i den fula pensionärs almanackan med blommor i bakgrunden som häger precis
brevid bokningstavlan.
Och denna gång hade jag fel,
det var rätt tid!
Får dock syn på ett namn i kalendern,
ett namn  som ger mig fjärilar i magen & en varm känsla- MIKAEL!
Micke har namnsdag idag.
´Vad ska jag hinna hitta på innan han slår upp sina blå i sovrummet?´
Tänker så det knakar & luktar bränt.
Plötsligt slog det mig- och en lampa tändes ovanför min skalle
så som i teckande filmer..
Jag ska sätta in pengar på vårat spelkonto på svenskaspel.se!
Springer upp och försöker logga in,
tråkigt att jag plötsligt fått en släng av demens,
och glömt koden.
Tänker.. Testar.. Tänker.. Testar!
Det är svart i huvudet,
jag kan inte logga in på vårat konto!
Jag får starta ett nytt.
Trycker in uppgifter & ska sätta in cash..
Men kan tydligen inte betala med mitt kort på internet (!),
måste fixa det- Och det är gjort efter några inställningar på bankens hemsida.
Nudå ?
Nej självklart inte,
måste fixa verifid by visa.
Vad är det ?
Hur gör man det?
Efter att ha spekulerat som det geniet jag är
lyckas jag tillslut.
JAAA.. Nudå?
Nej varför skulle det funka??
Tålamodet är slut & den korta stubin jag har brinner för fullt och är på väg att ta slut
för att slutligen nå bomben för en explosion!
Testar hundra gånger..
Det blir svart!
Efter några djupa andetag kommer jag fram till att jag har två val,
antingen slå sönder datorn eller ringa kundtjänst på svenskaspel,
när jag börjar se klart är valet simple!
Stressar ner för att hänga upp tvätten,
svettas massor och hjärtat slår hårt!
`Jag vill verkligen hinna upp & fixa min lilla överraskning innan det är försent´
NU FUNKAR DET!!
Jag hann..
Hann även fixa frukost innan jag väckte Mr M,
som inte ens märkt att jag ringt samtal, svurit för mig själv & sprungit i dörren flera gånger!
TA-A-DA..
Grattis på namnsdagen mina killar ♥

Kommentarer
Postat av: Micke

Tack så mycke min lilla underbaring! Du e bäst <3

2011-09-29 @ 16:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0