Speldjävulen hälsar på medans jag väntar på miljonerna




Efter att Milo somnat
 och blivit nerbäddad i sin säng i sovrummet
blev det äntligen dags för ensam tid mellan två trötta småbarnsföräldrar.
´Vad är då inte skönare än att krypa under en filt till TV´n?´
Inget i vanlig ordning att kolla på,
bara skit.
Sappar mellan kanalerna i och får syn på lotto,
vilket aldrig har intresserat mig förut,
någonsinn..
Men nu fick jag en känsla..
En bestämd & skön känsla!
Jag måste spela,
jag känner i hela kroppen att jag kommer vinna.
´Men hur gör man?´
Vi klickar in på svenskaspel.se och bestämmer oss för att bli medlemmar
och sätta igång med miljon-vinnandet.
Bestämmer oss för att ta nummer som har betydelse för oss,
för det ger naturligtvis tur.
Sätter några rader,
eller vad det heter på spelets egna språk.
Och klickar i 10 veckor framåt i tiden,
så nu kommer pengarna rulla in..
´Right?´
Hittills är det bara smart att spela,
för det sköter sig själv,
men när vi ska logga ut ser vi ju naturligtvis att det är pengar kvar i potten eftersom
det var halva priset på spel om man blev medlem.
´Så pengarna måste väck´
Tar en triss-vinner
Tar en till-förlorar
men det är ändå pengar kvar..
Spelar bingo-förlorar.
´Det var ju så nära vi måste testa igen´
Så håller det på med en liten vinst ibland som gör att den lilla summan som vinns
måste spelas upp,
för det är ju ingen idé att spara på det lilla.

´Är det så man blir spelberoende?´
´Var det speldjävulen som tog över hela hjärnaktiviteten för enågra ögonblick?´

Nu håller jag tummar & tår på att vi vinner 101 miljoner kronor(!)
 
Cash is king !!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0