Damp psyk ADHD



Då va herr damp på besök igen!
Irriterad, trött & förkyld hela dagen,
inte så roligt.
Och inte blir det bättre när jag har tvätt-äckel-stuga kl 17.00,
går ner 10 minuter innan för att verkligen trycka in tvätt så det knappt går att
stänga luckan,
går upp & tittar ut tiden på klockan.
´Tick Tack´
Då blev det time för återbesöket i källaren och tvättstugan..
Kommer ner och upptäcker att maskinen är svart (!)
´Vad är nu detta?´
Fattar verkligen inte vad som kan vara fel,
skiter i´t också.
Känner att det brinner i huvudet på mig,
kommer på mig själv att knyta nävarna vita.
´VAD FAN GÖR JAG NU DÅ?´
Drar i nödspaken för att tömma maskinen på vatten och trycker nästan sönder nån annan
knapp-jävel för att få upp luckan.
Arg som ett bi vrider jag ur kläderna för hand,
och det verkligen rinner massa vatten!
Nu kan inget rädda min dag,
den är helt förstörd och jag är på piss-dåligt humör.
Skulle vilja gråta en skvätt men vet att det int löser nått,
så jag håller mig och vi beger oss till snöbärsvägen för att torka tvätten istället.
´Imorgon blir det ett nytt försök i äckel-stugan´


Sysselsätter mig med IDOL-tittande,
kladdkaka & några djupa andetag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0