A de e ju de



Ååhh helt fantastiskt vilken underbar eftermiddag det blev (NOT).
I några dagar har mobilen varit störd
och det har inte gått
att prata vanligt i den,
mycket spännande.
Det har bara fungerat med headset eller högtalare..
Ingen lust att mina samtal ska eka över storstaden Karlskoga
och inte heller lust med att springa runt i headset som
nån viktig-petter!
Nej, jag vill prata på gammalt hederligt vis,
är det för mycket begärt?
Ringer Telenor som ger mig direktiv om hur jag ska
uppdatera Iphone-helvetet,
men funkar fan inte!
Utan jag ska snällt vänta på att dom skickar en retursedel & kartong!
Kuuul!!
Och så kom då denna underbara Fredag upp i kalendern och posten dånar ner för brevinkastet,
jag rör mig sakta dit eftersom jag vet att det bara är skit tråkiga kartonger & papper som väntar på mig.
Känner lite ångest att jag ska behöva skicka iväg min vän
och bestämmer mig för att vänta till Måndag iaf.
´Separations-ångest´
Tittar på min vit/guldiga kompis och vi bestämmer oss för att gå ner till förrådet
för att hinna fota lite saker som jag ska sälja innan jag blir utan mobil.
MEEEEEEEEEEEEN..
Någonting händer på vägen och mina planer ändras lika snabbt som mitt humör sjunker..
Klumphänder eller miniatyrhänder ?
Hur som hellst tappar jag greppet och hör ett Crasch när den landar på stengolvet!
Vet direkt vad som hänt och törs inte ens ta upp skiten för att titta!
Arg & irriterad funderar jag på om jag ska stampa sönder hela skiten och skrika högt,
slå näven i väggen & skrika lite till ?
Eller om jag ska böja mig ner & lyfta upp den & gå upp i lägenheten ?
Jag går upp med tunga steg & smäller igen dörren när jag kommer in,
bara så att hela Bregårdsgatan ska veta att :
NU HAR MAJA DAMP IGEN!!!
Ååå så börjar jag gråta när dörren har lämnat ett eko efter sig i trapphuset!
Jag kan näst intill inte klara av känslorna som bubblar i mig och jag vill skita i allt,
så arg blir jag!
Varför varför varför ???
Och utan försäkring kommer kalaset bli as billigt,
ungefär som i 10 kronors korgarna framme i kassan på H&M!
Högröd i ansiktet och tårarna rinnandes åker min förra vän ner i kartong-jäveln!
`Herrå´
Så nu blir jag utan mobil i 3 veckor..
-Utan snus på en öde ö!
´Aaa ungefär´
För Karlskoga är väl en Ö ?

Det blir bättre..
Mmmm !!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åååå va hemskt!

Men kolla upp din hemförsäkring! Min hemförsäkring täcker min telefon!!

Kram

2011-10-11 @ 13:06:25
URL: http://thesanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0